Vebjørn, Arion og Team Sápmi til finale

Postet av Lyngen/Karnes IL den 15. Mar 2024

L/K-guttene Vebjørn Tokle (15) og Arion Rodahl-Johansen Ballovarre kan ende opp med gullmedaljer i Alaska.

L/K-spillerne har denne uka spilt futsal i Arctic Winter Games i Alaska. Futsal-kampene har foregått i Palmer like ved Anchorage og det har gått riktig bra for 15-16-åringene fra Nordkalotten. De har nemlig tatt seg helt til finalen i turneringen etter tildels solide seire i innledende runder og i semifinalen i går.

Team Sápmi toppet tabellen etter de innledende rundene og i semifinalen ble det seier 14-6 over Team Alaska - blant annet etter tre mål av Arion RJ Ballovarre. Finalen går fredag kveld klokken 18.00 - lokal tid. Ettersom Alaska ligger ni timer bak oss, så går finalen klokken 03.00 natt til lørdag norsk tid.

Der møter Arion, Vebjørn og de andre Sápmi-guttene Team Yukon, som Team Sápmi spilte 2-2 mot i innledende runder. Det er totalt seks lag med i turneringen.

Vi ønsker Arion og Vebjørn lykke til i finalen i natt!