G15-laget samarbeider seg til seier

Postet av Lyngen/Karnes IL den 8. Apr 2024

L/Ks samarbeidslag med Nordkjosbotn har hatt en meget fin vintersesong i vinterserien.

Nyvinningen L/K-NIL G15 har i alle fall fått en god start på samarbeidet på tvers av kommunegrensene. I vinter har guttene til Ernst Sommerseth og Kim-Håvard Lydersen gjort en fin figur i vinterserien. Sist lørdag kom en ny seier - 5-3 over Hamna 3.

Kampen var jevn lenge, men L/K-NIL klarte til slutt å ro seieren i land. De tok ledelsen ved Lukas Øverås Åsgård og selv om Hamna utlignet, så kom de røde og blå tilbake og gikk opp til både 2-1 og 3-1 - begge målene av Tobias Karlsen, som for øvrig nylig seniordebuterte på L/K 2.

Hamna-guttene kom tilbake og var en stund ajour med L/K-NIL, men lyngsværingene og balsfjordingene rodde seieren i land med mål av Marius Holst Hansen og Heine Grønvoll Sommerseth like før slutt.

Etter en trå start på vinterseriesesongen med et 2-7 tap for Bardu i januar, så har L/K-FIL tatt fem strake seire. Det betyr akkurat nå tabelltopp i avdeling 2 for samarbeidslaget.

Vi har sett på jentesiden at samarbeid mellom L/K og blant annet Nordkjosbotn har vært veldig fruktbart. Nå ser vi det samme på guttesiden. Bygdeklubber som NIL og L/K klarer dermed å stille elleverlag - som attpåtil er konkurransedyktige. Det er artig!

Trener Ernst Sommerseth er i alle fall klar på at man har noe bra gang med 14-15-åringene til de to klubbene.

- Ja, det er en spennende spillergruppe. Og vi er veldig fornøyd med å få anledning til å delta i vinterserien, slik at vi kan stille best mulig forberedt til sesongen starter, sier Sommerseth.

Innkjøringsperioden har ikke bare bestått av å bli kjent med nye lagkamerater.

- Det er nye fjes og bekjentskaper på tvers av kommunegrenser. Og så er det også første møte med 11-er fotball for alle spillerne. Men vi har trua på at spillere og klubber vil nyte godt av dette samarbeidet, sier Ernst.

På lagbildet
Bak fra venstre: Trener Ernst Sommerseth, Magnus Nikolai Lund, Tobias Karlsen, Nikolai Lydersen, Lukas Øverås Åsgård, Øyvind Gamst-Eriksen, Tarald Strømsø, Jaden Miller, Adrian Johannesen.
Foran fra venstre: Heine Grønvoll Sommerseth, Marius S. Holst Hansen, Mathias Indreberg, Kristian Moen, Jon Anders Utsi og Elias Jenssen.

Ikke på bildet: Mateo Deilet, Brage Jordnes, Issakha Lund-Sene og Noe Schwoerer, samt trener Kim-Håvard Lydersen og lagleder Frode Karlsen.

Siste kamp i vinterserien skal etter planen gå av stabelen 20. april - mot Nordreisa 1. Seriestart er etter planen 30. april - mot TIL 2 på Romssa Arena.