L/K er klar for TiTo-serien! - En veldig fin dag

Postet av Lyngen/Karnes IL den 26. Sep 2023

JUBILEUM OG OPPRYKK: L/K-guttene og trener Markus Karlsen Skogheim (bak til høyre) fikk en ekstra fin tirsdag morgen. Nå er de klare for TiTo-spill.

Lyngen/Karnes har i sitt eget jubileumsår sikret opprykket tilbake til TiTo-serien!

Tre serierunder før slutt er det klart at L/K skal spille TiTo-fotball i 2024. Det skyldes, i tillegg til god sportslig innsats, to ting som skjedde i går:

* Storsteinnes, som var det eneste opprykksaktuelle laget av våre tabellnaboer, tapte mot Hamna 2.

* Samtidig seilte det inn en mail fra Troms fotballkrets som konkluderte med at Finnsnes bruk av ulovlig spiller i FIL 2s seier over L/K forrige mandag medfører 0-3 og tre poeng til L/K.

Dermed skiller det plutselig 10 poeng mellom L/K og Storsteinnes med tre kamper igjen å spille og da er det bare å gratulere alle L/K-ere!
Vi har oppnådd det store, altoverskyggende målet for sesongen takket være en strålende jobb av trenerapparatet, med hovedtrener Markus Karlsen Skogheim i spissen, spillere og resten av klubben.

L/K-leder Tone Iversen er strålende fornøyd  med  gladnyhetene og trekker først frem treneren.

- Trener Karlsen Skogheim har gjort en formidabel innsats gjennom sine to sesonger som hovedtrener for L/K. Han har utviklet en større profesjonalitet i trenerjobben, som igjen har bidratt til stabilitet i spillerstallen. God treningskultur og lojalitet internt i laget er viktige faktorer for årets suksess, sier Iversen.

Leder for fotball senior, Linda Skog, stemmer i:

- Det er vanvittig gøy at guttene har lyktes i nå målet for sesongen, sier Skog.

Iversen peker også på det spesielle i at en såpass liten bygdeklubb som L/K har klart opprykket med spillere som nesten utelukkende er Lyngen-gutter - ispedd solid hjelp fra nabokommunene.

- At laget i hovedsak består av spillere med lokal tilhørighet er vi veldige stolte av. Det viser at det er mulig å lykkes med å satse på egne spillere, og at det gjøres en solid jobb også på aldersbestemte lag, sier L/K-lederen, og lover følgende:

- Nå blir det opprykksfest lørdag 14. oktober, når sesongens siste kamp spilles på Geitnes!

Hovedtrener Markus Karlsen Skogheim trekker fram at det har vært en hard jobb å nå målet for sesongen.

- En veldig fin dag for alle som er glad i Lyngen/Karnes! Seniorlaget satte seg ett klart mål før sesongen med ett opprykk på først forsøk. Det har vi nå klart å oppnå. Det er ikke tilfeldig. Spillerne har trent hardt og målrettet for dette i lang tid, en samlet enhet hvor alle har dratt i samme retning, sier Skogheim.

Se den oppdaterte tabellen her!

Han peker på at målet ikke har bare har vært å rykke opp, men å gjøre det med en underholdende spillerstil.

- Det sportslige målet har vi kombinert med en tydelig og offensiv fotball som jeg tror har begeistret Lyngen-publikumet i år. Det skal aldri være kjedelig å se på mitt Lyngen/Karnes og det skal aldri bli stilt spørsmål rundt innsatsen til spillerne! Nå gjenstår enda tre viktige serierunder og målet var aldri bare opprykk, men også å vinne divisjonen. Å da må være den beste utgaven av oss selv i tre helger til. Vel møtt på Polleidet lørdag klokken 15:00 da vi tar imot Senja 2 til årets siste gresskamp!