To lyngsværinger signert!

Postet av Lyngen/Karnes IL den 9. Jan 2017

Etter å ha fått på plass alle kortene i trenerkabalen tidligere i uka var det for alvor på tide å ta fatt på oppkjøringen til årets sesong.

Årets første samling i Lyngenhallen fant sted søndag og Jørgen Vik og Øyvind Garfjell fikk to timer med rundt 25 A-spillere - pluss spillermøte etterpå.

Mye ungt og lovende på samlinga. Artig for klubben at det gror så godt nedover i årsklassene. De to yngste søndag var 15-åringene William Sørensen og Kristoffer Holst Hansen. Det er viktig for L/K å gi talentene sjansen til å bryne seg på rutinerte seniorer, både for å gi ungguttene utfordringer og for å vise hvor lista ligger - selv på nivå 5 i norsk fotball.

Også Tommy Jakobsen (19) fra Indre Kåfjord deltok på samlings søndag. Han gjorde en fin figur og kan forhåpentligvis trene mer med L/K framover.

På samlinga benyttet L/K også sjansen til å signere Espen Haugen (33) og Fredrik P. Johansen (26) - begge fra moderklubben Lyngstuva. Espen signerte sågar på bursdagen din!
Begge har som kjent en solid fortid i L/K og Fredrik var også på prøvespill for L/K i fjor vinter. Da scoret han tre mål på en omgang og imponerte stort, men en operasjon satte en stopper for overgangen da. Nå er spissen, som har spilt mot L/K både i 2014 og 2015, tilbake i klubben og vi ønsker både han og Espen velkommen tilbake!

Espen skal trene endel med lyngengruppa mens Fredrik bor og jobber i Tromsø og går inn i gruppa der.

Søndag signerte for øvrig Aleksander Skatland (24) en ny treårskontrakt med L/K. Tromsøgutten kom til L/K foran 2013-sesongen og har blitt en integrert del av L/K-familien på disse fire årene. Vi er veldig glade og takknemlige for at Skatland forblir i L/K!

Nå blir det oppmot fire fotballøkter for Joachim Olaussen, Tobias Hansen og de andre L/K-guttene fram mot årets første test - vinterseriekampen mot Skarp 29. januar