Uavgjort mot Bardu

Postet av Lyngen/Karnes IL den 19. Aug 2006

L/K sakker akterut i tetstriden. Endelig versjon

Alt i alt greit med uavgjort på en humpete Geitnes-bane i dag. Bardu hadde minst like mange sjanser og ikke minst store sjanser som L/K i kampen, selvom L/K presset på for å få mål spesielt på slutten.

Sett i ettertid skal altså L/K være brukbart fornøyd med uavgjort. L/K manglet to mann i karanten fra TUIL-kampen i tillegg til at man hadde skader og sykdom på sentrale folk som Tor Arne Larsen, Rune Lillevik (som spilte med smerter i dag) og Jørn F. Berger. Selv om erstatterne gjør en bra jobb for L/K i dag, så merker man godt når spillere som feks. André Fagerborg og Steffen Dreyer mangler.

Da 1/4-del av kampen var spilt, var det da også Bardu som hadde hatt de farligste sjansene. Kun udyktighet i det avgjørende trekket hindret dølene i gå i ledelsen på Geitnes. Midtveis i omgangen kunne likevel L/K tatt ledelsen etter at Øyvind Garfjell hadde to sjanser like etter hverandre der han fikk avsluttet fra litt skrått hold. Men Bardu-keeperen redder begge skuddene.

Også andre omgang er jevnspilt og selv om det er L/K som er mest keen på å vinne kampen, så ligger Bardu hele tiden og truer med å ta tre poeng de også. Nok en god kamp av Jørgen Vik gjør imidlertid at BIL ikke klarer å score på oss i dag. Rune Lillevik har to gyldne muligheter til å avgjøre for L/K som han har gjort så utrolig mange ganger før, men en småskadet Lillevik makter ikke å heade ballen i mål.

Utover i kampen var det tydelig at L/K-spillerne slet mer og mer med det humpete underlaget. Presisjonen i pasningspillet fra forsvar til midtbane, innad i midtbanen og ikke minst opp til løperrekka ble dårligere og dårligere og til slutt var det egentlig bare en ting å gjøre - slå langt og ta krigen nærmere BIL-målet. Bardu-spillerne matchet L/K i duellspillet - og vel så det til tider - og savnet av kaptein André Fagerborg ble synligere og synligere etterhvert som kampen skred frem.

Med 0-0 sakker L/K akterut i kampen om TiTo-gullet. Ett poeng etter to kamper mot to bunnlag er for dårlig. Enda mer bekymringsverdig er det at L/K ikke har scoret mål på disse to kampene. Det er i seg selv en sensasjon. Siden vi tapte 0-3 for TUIL i første vinterserikamp i år, har ikke L/K gått av banen uten å score før vi møtte B-laget til TUIL sist mandag. Og nå skjedde det altså igjen. 0-0 er da også et ekstremt sjeldent resultat når L/K er involvert. Nå skal det sies at Bardu har en av sine beste årganger på lang tid, men et L/K-lag med ambisjoner om høyere divisjoner skal sette Bardu på plass - dårlig bane eller ikke.

Fløyas 7-0-mosing av Nordreisa fører grønntrøyene ett poeng foran L/K på tabellen med like mange kamper spilt. Og opp til TIL 2 er det fire poeng, i tillegg til at TIL ha rén kamp mindre spilt enn L/K og Fløya.

* Ole Remi Hausner debuterte som midtstopper for L/K i dag. Han hadde en stygg miss i første omgang men vokste med oppgavene og gjorde en bra kamp, selv om han nok ennå føler seg mer komfortabel på midtbanen.

* Siste halvdel av andre omgang spilte Thomas Leonhardsen og Mats Håkon Karlsen midtstoppere - en konstellasjon som aldri har vært prøvd før. Begge to klarte seg bra, spesielt Mats Håkon som har spilt lite på dette nivået. Han trødde til og lot Bardu-spillerne kjenne at han hadde litt å gi i duellene. Betryggende at reservene kan komme inn og gjøre en fullgod jobb.

* L/K-trener Vegard Berg Johansen debuterte for L/K i dag med 20 minutter på slutten av kampen. Treneren har vært reserve i flere kamper etter ferien, men har ikke behøvd å aksle drakta før nå. Han viste prov på at han kan bli en aldri så liten joker i høstjakta. Og med Rune Kristiansen (3. gule i dag) ute til neste kamp og Steffen Dreyer og Rune Lillevik mer eller mindre usikre, kan man ikke utelukke flere innhopp fra den gamle toppspissen.

L/Ks lag: Jørgen Vik; Freddy Skogvang, Stian Amundsgård, Ole-Remi Hausner, Jens Georg Løvland; Frode Larsen, Lasse Hausner, Tom-Jørgen Gangsø;, Øyvind Garfjell, Rune Lillevik, Rune Kristiansen.

Innbyttere: Thomas Leonardsen for Øyvind Garfjell, Mads-Haakon Karlsen for Stian Amundsgård og Vegard Berg Johansen for Rune Lillevik.

Gule kort L/K: Rune Kristiansen og Ole Remi Hausner

Dommer: Vegard Ballovarre, Skjervøy - litt pirkete, men ellers stødig