Jobber med trenerkabalen

Postet av Lyngen/Karnes IL den 14. Okt 2006

L/K håper å være i mål med trenerne for 2007-sesongen snart.

L/Ks trenerteam i 2006, Vegard Berg-Johansen og Dan-Håvard Johnsen blir ikke å fortsette som likestilte trenere til neste år. Johnsen har sagt at han ikke tar en ny sesong på L/K-benken, men også sagt at han ønsker å jobbe rundt laget i en eller annen funksjon. Ingenting er bedre enn det.

Vegard Berg-Johansen vurderer i disse dager om han går på et nytt år i L/K, som Framtid i Nord helt rett skriver. Han er forespeilet et trenerteam med Tore Larsen i Lyngen og Tor-Arne Solvang som hjelpetrener i Tromsø. Vegard skal bruke dagene framover til å veie for og imot, blant annet med hensyn til familien, mens sier til FiN at sjansene er store for at han takker ja til L/K.

Solvang er ny i L/K som trener, men har stor erfaring fra en lang spillerkarriere i blant annet Lyngen og L/K og ikke minst trenerkarriere i en rekke klubber - i år Ringvassøy. L/K-legenden Tore Larsen har hatt en rekke treneroppdrag i Lyngen og L/K og tør være kjent for de fleste leserne av denne siden. Han var sist i trenerrollen i L/K i 2001.

L/K sonderer for tiden også spillerstallen. Hvem fortsetter, og hvem takker eventuelt av. Parallelt med at den nåværende spillerstallen avklares, går man ut etter nye spillere for å styrke en stall som i år ikke var sterk nok til å vinne TiTo-serien. Det skal den etter planen være i 2007.