Gullesen til L/K

Postet av Lyngen/Karnes IL den 26. Jan 2007

Jonas Gullesen (17) er L/K foreløpig siste tilvekst.

Den lovende keeperen kommer fra Storsteinnes og signerte for L/K fredag. Dermed rekker han å debutere for L/K allerede mot Skarp kommende søndag.

Med Jonas har L/K sikret seg en god tilvekst foran 2007-sesongen. Med Lars Wikbos skadeproblemer sist sesong har L/K manglet en reell utfordrer til Jørgen Vik. Det har laget sikret seg nå.

Gullesen bor i Tromsø og går på idrettslinja på Tromsdalen vgs. Han er ansett som en av de mest lovende unge keeperne i kretsen og var senest for to uker siden på kretssamling i Skarphallen, forøvrig sammen med L/Ks førstekeeper i 2006 - Jørgen Vik.

Reservekeeper i helga blir forøvrig en annen unggutt, Vegard Samuelsen (16). I bakhånd har L/K også veteranene Henning Hansen og ikke minst Lars Wikbo. Henning steppet inn blant annet på siste samling og holder glatt både 3. divisjon og 2. divisjonsnivå hvis det trengs. Lars har på sin side som sagt vært svært skadeutsatt i det siste og er relativt nyoperert i foten. Men han kan fortsatt være aktuell for spill i 2007.

L/K har fortsatt nye spillere på gang. Klubben har satt en foreløpig deadline for inn- og utgående spillere til 1. februar.