Treningsseier i kveld

Postet av Lyngen/Karnes IL den 12. Mar 2007

L/K vant 4-2 over Skognes i kveld.

L/Ks bygruppe stilte til 2x35 minutter mot fjerdedivisjonslaget fra Sjursnes i kveld. Og til tross for litt begrenset tilgang til spillere burde Skognes være overkommelig motstand.

Resultatmessig var de også det, men det er nok men det er også en kjensgjerning at sløvt forsvarsspill i andre omgang kunne kostet L/K seieren. Skognes var faktisk en rekke ganger alene med L/Ks treningskeeper i Tromsø, Mads Leonhardsen, i andre omgang men lenangsværingen, bror av L/Ks Thomas, ryddet opp i stor stil.

L/Ks målscorere: Roger Bjørvik, Ken Stian Olsen, Stian Amundsgård (str) og Fredrik P. Johansen.

Mest positive med hele kampen var at Morten Nilsen fikk seg noen minutter som venstre indreløper. Morten har gått skadet siden januar, men viste i sitt korte innhopp at han besitter flotte kvaliteter - aggressivitet, hurtighet og duellstyrke. Nå skal eks-skjervøyspilleren bruke tiden framover til å bygge opp både matchformen og løpskapasiteten.

* Svært positiv kamp av Ken Stian Olsen også. Han spilte spiss, scoret et fint mål og viste at han er på vei mot formen igjen.

* Fine innhopp av 90-modellene Fredrik P. Johansen og Jan Robin Bjørn. Fredrik scoret 4-2 målet, hans første på A-laget, mens Jan Robin debuterte på A-laget i midtforsvaret.

* Cato Larsen sesongdebuterte forøvrig for L/K.

L/Ks lag: Jonas Gullesen; Jens G. Løvland, Stian Amundsgård, Cato Larsen, Stig Roar Hansen Rognli; Tom-Jørgen Gangsø, Lasse Hausner, Roger Bjørvik; Øyvind Garfjell, Ken Stian Olsen, Stian Kviteberg.

Innbyttere: Mads Leonhardsen, Jan Robin Bjørn, Fredrik P. Johansen, Morten Nilsen