1-1 mot Senja: Best med 10 mann

Postet av Lyngen/Karnes IL den 20. Jun 2007

Igjen fikk L/K en mann utvist på hjemmebane. Og igjen var L/K bedre enn motstanderen i undertall. Endelig versjon

L/K fikk Lasse Hausner utvist tidlig i andre omgang, på stillingen 0-1. Det skulle være startskuddet for en heroisk omgang, med 10 menn som brettet opp ermene og viste hva L/K er lagd av. Utligningen kom fortjent, en god Ken Stian Olsen sørget for det, og på slutten kunne Øyvind Garfjell ha satt et volleyskudd til 2-1.

Kampen sett under ett var det kanskje ikke helt urimelig med poengdeling, men andreomgangen var det så stor forskjell på lagene at det nesten var litt bittert at det ikke ble tre poeng. L/K sto på til langt på overtid, mens Senja falt helt uforklarlig sammen etter en skapelig første omgang. De skapte sjanser i andre omgang også, men skuffet nok både seg selv og de som har utropt dem til det suverent beste laget i serien.

Det var L/K som kom til den første store sjansen - etter fire minutter. Lasse Hausner fikk stå helt alene foran mål etter at keeperen hadde tapt en luftduell med Rune Lillevik. Etterhvert fikk imidlertid også Senja sine tilbud i en omgang der Senja alt i alt var et strå hvassere. De fikk da også betalt for det etter 19 minutter, da Dan Robin Wilsgård satte inn 1-0 med en fin vending og et enda penere skudd i krysset fra 13-14 meter.

1-0 til pause og det var få som trodde at det skulle bli så veldig mange L/K-mål da Lasse Hausner blir utvist etter ni minutter av andre omgang. Strengt dømt av dommer Ragnar Dahl, men forøvrig ikke så mye å si på det. Han hadde muligheten til å gi rødt, og benyttet seg av den. Men vane tro med én mann mindre forandret L/K seg fra et lag som holdt greit følge med serielederen til et lag som harvet over tabelltoppen. Innsatsen og kvaliteten på det meste L/K-spillerne foretok seg etter utvisningen steg med flerfoldige hakk.

Selv om Senja hadde muligheter til å punktere kampen, blant annet ved det som nok er TiTo-seriens beste spisspar (Adolfsen og Berntsen) var det plutselig noe ubesluttsomt over laget. L/K vant det meste av duellene, blant annet ved at Viktor Sørensen gikk fra stopperplassen og opp på midtbanen, løpene kom mer helhjertet, symbolisert i første rekke av løpsmaskin nummer 1 Morten Nilsen. Det var da også loppagutten som skulle sørge for 1-1. Han forfulgte en tilnærmet håpløs ball på L/Ks venstreside, vant duellen med Senja-forsvareren og fikk lagt ballen inn. Etter litt om og men havnet ballen hos mer og mer formsterke Ken Stian Olsen som fikk en grei jobb med å sette inn sitt niende seriemål for sesongen.

L/K-trøkket vedvarte tvers gjennom andre omgang og langt ut i overtid. Da fikk junioren Øyvind Garfjell en gyllen sjanse til å gi moderklubben alle tre poengene, men denne gangen gikkk volleyskuddet like utenfor.

* Kaptein Jens G. Løvland fikk sitt tredje gule kort og må stå over mot Skjervøy.

L/Ks lag: Jørgen Vik; Jens G. Løvland, Mats-Haakon Karlsen, Viktor A. Sørensen, Frode G. Larsen; Tom-Jørgen Gangsø, Lasse Hausner, Ken Stian Olsen; Rune Kristiansen, Morten Nilsen, Rune Lillevik.

Innbyttere: Steffen Dreyer for Rune Kristiansen, Øyvind Garfjell for Ken Stian Olsen.

Gult kort L/K: Jens G. Løvland

Rødt kort L/K: Lasse Hausner