Johansen tilbake i L/K

Postet av Lyngen/Karnes IL den 22. Jun 2007

L/K har begynt styrkingen av laget foran høstsesongen.
Sist onsdag viste at det kan bli en interessant høst for Lyngen-fotballen - og da tenker vi ikke bare på å den gode innsatsen L/K la for dagen mot serieleder Senja.

For samtidig som L/K varmet opp til kamp mot Senja på Polleidet, satt Kjetil André Johansen (24) og skrev under overgangspapirer og kontrakt for Lyngen/Karnes IL.

For de med litt hukommelse, så var Kjetil innom klubben høsten 2004, da han fikk endel kamper i TiTo-serien. Han begynte også 2005-sesongen for L/K, men dro så på ishavet i sesongoppkjøringen. Han havnet i Team Balsfjord/Storsteinnes, først på utlån og så permanent. Der ble det med noen få kamper på våren og siden har ikke Kjetil spilt noe særlig med fotball. Det siste halvåret har han vært i militæret, men nå har kantornesgutten meldt seg klar til hardkjør i L/K.

Grunnen til at vi nå henter Kjetil, er at han sist han var i L/K viste hyppige glimt av hvilke kvaliteter som bor i ham. En Kjetil i skikkelig kampform, og han er slett ikke utrent nå allerede, kan vise seg å være gull verdt i serieinnspurten for oss. Johansen er i utgangspunktet et alternativ som skikkelig kraftspiss - med nærteknikk, styrke, flotte skuddferdigheter og generell duellkraft som sine fremste våpen. Men han kan også spille flanke og i en offensiv rolle på midtbanen.

I første omgang vil han gå rett inn og styrke L/Ks 4. divisjonslag. Han er spilleklar til morgendagens kamp mot Fløya på Polleidet, men grunnet en liten skade han pådro seg i bedriftskamp er han ikke aktuell.