Trenerkabalen i boks

Postet av Lyngen/Karnes IL den 3. Des 2007

Jørn F. Berger (27) blir foreløpig sistemann inn i L/Ks mannsterke trenerteam.

Med Bergers inntreden i trenerteamet til L/K blir det samtidig klart at Dan-Håvard Johnsen blir hovedtrener i L/K 2008.

Etter å ha sjekket ut, og fått nei fra, solide navn (Ståle Johansen, Ivar Morten Normark og Roger Lange) som hovedtrener i byen, går L/K nå for følgende løsning:

Dan-Håvard Johnsen (Lyngen) - Hovedtrener
Tor-Arne Solvang (Tromsø) - Ass. trener
Jørn F. Berger (Tromsø) - Ass.trener
Tore Larsen (Lyngen) - Spillerutvikler
Henning Hansen (Lyngen) - Keepertrener

Jørn F. Berger vil få hovedansvaret for den kondis- og styrketreningsbiten i klubben. Så da er ingen spillere trygge... I tillegg er Berger klubbens fysioterapeut, så det blir nok å henge fingrene i.

Keeperkjempen Henning Hansen er ny som keepertrener i L/K, men ikke akkurat ny i klubben. Oppfølgingen av keeperne har vært et forsømt område for L/K, og det skal vi bøte på ved å få Henning på banen. L/K har tre seniorkeepere i Jørgen Vik, Michael Wæraas og Vegard Samuelsen. I tillegg gror det godt i årsklassene nedover, og Henning blir i det perspektivet en viktig mann.

Et viktig tillegg er at vi L/K tar sikte på at spillerne Lasse Hausner og Rune Lillevik også skal være i trenerteamet. Lasse vil i så fall være en del i byen i forbindelse med jobb, og vil i utgangspunktet være aktuell for å kjøre noen treninger der. Rune Lillevik vil eventuelt være en ressursperson i treningsarbeidet inne i Lyngen, i tillegg til at L/K selvsagt håper at Lille går på en ny sesong som spiller. Rollene til disse to skal avklares i løpet av de nærmeste dagene.