Olsens proffsjanser:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 18. Jan 2009

Skal trene med Sheffield United

Spennende tider for Glimts karnesværing.

Det er Avisa Nordland som i kveld melder at Trond skal over til Sheffield United og trene med Championship-klubben.

- Jeg har visst dette et par dager nå, og det høres ut som en meget spennende mulighet, sier Olsen til an.no.

Trond sier at det langt ifra er klart for kontraktsskriving ennå, men understreker samtidig at det er alvor i planene.

- Det er litt mer konkrete planer på bordet nå, enn det har vært med Fulham for eksempel. Nå skal jeg først og fremst over for å se. Formen føles grei, og jeg tror jeg skal klare meg bra. Det har blitt mye trening de siste ukene, men jeg har sluppet litt opp etter at jeg fikk vite at jeg skulle reise, sier Olsen til an.no.

Lyngsværingen kommer til en klubb som nylig solgte spissen James Beattie til Stoke i en deal med en ramme på 3,5 millioner pund - drøyt 36 millioner kroner. Skulle "The Blades" bruke en god del på å kjøpe Trond, så vil det bety penger i en bunnskrapt Glimt-kasse. Og for L/K-ere er det også en grunn til å håpe at Trond blir englandsproff nå, i tillegg til at alle selvsagt ønsker Trond alt godt i karrieren sin: L/K har nemlig krav på solidaritetsmidler hvis Trond blir solgt, hvilket kan være et fint håndslag for en nøysom FK Fotball-Ligaklubb.

Sheffield United er et topplag i Championship, og bør kunne kjempe om opprykk til Premier League i år. Klubbens mest kjente spillere for tiden er superveteranene  Gary Speed og Ugu Ehiogu, Keith Gillespie, Gary Naysmith, Lee Hendrie og Danny Webber. Historisk er det også endel kjente navn, noe du kan lese mer om på fotballkretsens sider.

På Sheffield United har forøvrig en annen spiller med aner fra Lyngen spilt, nemlig Roger Nilsen. Så får tiden vise om Trond Olsen går i Nilsens fotspor.