Kretsmester i langrenn fra L/K

Postet av Lyngen/Karnes IL den 25. Jan 2009

Marius Waltenberg fra Lyngen/Karnes IL ble i helga kretsmester i 5 km klassisk langrenn i 16-årsklassen i Bjerkvik.

Dette er nok en flott prestasjon av Marius som i fjorårets sesong ble nr. 2 i NNM klassisk fellesstart, og viser at vi i klubben her har et veldig bra talent.

Prestasjonen er imponerende. Marius er alene 16-åring i klubben og har vist stor stå-på vilje, selv når det har gått tungt og motivasjonen ikke har vært på topp. KM-mesterskapet vil garantert øke motivasjonen til å stå på videre, og kanskje kunne ta et steg nærmer landstoppen på Hovedlandsrennet på Lillehammer i slutten av februar.

For oss andre i langrennsmiljøet i klubben er dette en enorm stimulans for videre satsing. Dette vil uten tvil inspirere de mange yngre ivrige og flinke skiløperne som deltar i skileik, trening og konkurranser for klubben. Optimismen er veldig stor akkurat nå, og L/K har en flott framtid for langrenn.

Førstkommende lørdag skal det arrangeres sonerenn for første gang på mange mange år. Alle klubbens sympatisører og skiinteresserte kan møte opp lørdag fra kl. 12.00 når startskuddet går fra Eidebakken skistadion som er lagt til standplassen på skytterbanen. Rennet går i fristil, men de som ønsker det kan gå klassisk.

Hvis noen ønsker å delta i rennet, som er for deltakere fra 8 år (født 2001 og eldre), må de gi beskjed til Hilde-Gunn på tlf. 93009147 helst innen mandag kveld.