Syverturnering i Lyngenhallen:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 28. Feb 2009

L/K sterkest i Nord-Troms

Kaptein Dreyer ledet troppene til seier i helgens miniturnering.

L/K viste seg som det sterkeste laget i lørdagens 7-er turnering i Lyngenhallen. Tre seire og én uavgjort var fasiten i turneringen der også Nordreisa og Skjervøy deltok.

L/K vant begge prestisjeoppgjørene mot Skjervøy etter svært god innsats over hele linja.  I oppgjørene mot Dan-Håvard Johnsens menn buttet det mer, men det ble da en knepen seier i første kamp og uavgjort i den siste kampen.
Johnsen fikk i tillegg skalpen til SIK i siste kamp, noe som sikkert smakte godt - spesielt etter at SIK overkjørte reisaværingen i turneringens første kamp med 8-1.

L/K stilte med fyldig stall i lørdagens turnering og det ble da også mye bytting på laget for at alle skulle få noen minutter. Trener Lasse fikk i hvert fall vist at det ikke er noe problem med rekrutteringen i klubben. Unggutter som Jonas Samuelsen og Andreas Holm stod virkelig fram og tok ansvar i turneringen og når gamle ringrever som Jens-Georg Løvland og brødrene Dreyer også tok tak så blir det bra. Nyervervelsen Tore Veseth Olsen fikk også vist seg fram for lyngenpublikummet, og brukte ikke mange touch på ballen før folk var overbevist over kjøllefjordingens kvaliteter.

Aller mest spesielt var det nok likevel at Rune Lillevik gjorde comeback i L/K-trøya. Lille insisterte på at det kun var fordi turneringen pågikk 50 meter fra huset hans, men fire mål på kort tid mot Skjervøy gjør nok ikke et permanent comeback for spissen mindre sannsynlig... Det er i hvert fall mange L/K-ere som håper på det. Lille spilte bare L/Ks to siste kamper men scoret fem mål og truet en stund med å ta hele toppscorertittelen.

L/Ks turneringsstall: Michael Wæraas, Erlend Strand, Mats-Haakon Karlsen, Jens-Georg Løvland, Rune Lillevik, Ole Oscar Ross, Rudi Dreyer, Andreas Løvland, Steffen Dreyer, Andreas Holm, Fredrik P. Johansen, Tore Veseth Olsen, Espen Haugen, Stian Stenhaug, Aleksander Helberg, Jonas Samuelsen, Kristoffer Fagerborg.

Mest gledelig er at vi med ca. 30 mann i L/Ks utvidede A-stall kun har Stian Amundsgård, Stig-Roar Hansen Rognli og Jøran G. Åsheim ute med skader for øyeblikket. Viktor A. Sørensen deltok på samlinga i Lyngenhallen fredag og er på tur tilbake fra sin kneskade, mens spillere som Tor Arne Larsen, Torgrim Sollid, Øyvind Garfjell, Magnus Minde, Alexander Løvland Rygh og Jan Robin Bjørn hadde andre forfall til helgas turnering. I tillegg er ikke Gaute Veseth Olsens overgang fra Kvaløysletta klar ennå, og comebacksituasjonen i L/K er vel heller ikke 100% avklart per 1. mars...

Lagene var i etterkant av turneringen enige om at man bør klare å gjøre "Slaget om Nord-Troms-turneringen" til en årviss forteelse. Ikke nødvendigvis fordi det er sånn stas å spiller syverfotball, det hadde nok vært elleverfotball hvis vi hadde hatt stor nok hall, men fordi det er et kjærkomment avbrekk i en tøff sesongoppkjøring. L/K tar i hvert fall sikte på å bygge ut turneringen litt i 2010 og håper at våre venner i Nord-Troms tar turen da også.

L/K takker også dommerne Tor-André Einebakken Nilsen og Sigmund Forfang for at de stilte opp og tok dommeroppdragene i helga!

Resultatene:

NIL-SIK 1-8 (NIL: Ola Amundsgård. SIK: Michael Stangnes 3, Svenn Johansen 2, Øystein Skallebø, Vegard Larsen, Kim Fredrik Johansen)
L/K-NIL 4-3 (L/K: Andreas Løvland 2, Steffen Dreyer, Tore Veseth Olsen. NIL: Ola Amundsgård, Ola Berg, Tor Martin Mienna
SIK-L/K 3-5 (SIK: Øyvind Pedersen, Ruben Kristiansen, Michael Stangnes. L/K: Steffen Dreyer 2, Jens Georg Løvland 2, Jonas Samuelsen)
SIK - NIL 2-3 (SIK: Espen Larsen, Ruben Kristiansen. NIL: Ola Berg 2, Tor Martin Mienna)
NIL-L/K 2-2 (NIL: Morten Jægervand, Tor Martin Mienna. L/K: Steffen Dreyer, Rune Lillevik)
L/K-SIK 10-5 (L/K: Rune Lillevik 4, Steffen Dreyer 3, Ole Oscar Ross 2, Andreas Løvland. SIK: Svenn Johansen 2, Kim Fredrik Johansen, Hans Christian Larsen, Øyvind Nilsen)

Tabellen ble da som følger:

L/K 21-13 10 poeng

Nordreisa 9-16 4 poeng

Skjervøy 18-19 3 poeng

Steffen Dreyer ble turneringens toppscorer med syv mål. Rune Lillevik var nærmest med fem, mens SIKs Svenn Johansen og Michael Stangnes begge hadde fire mål. Nordreisas mestscorende ble Ola Berg og Tor Martin Mienna med tre mål hver.

Turneringens to peneste mål:
* Steffen Dreyer (L/K) i første kamp mot SIK (demping, vending og knallhardt på volley i langhjørnet)
* Ruben Kristiansen (SIK) i andre kamp mot NIL (elegant skruskudd i lengste kryss)