4,. divisjon, L/K 2 - RUIL 2-0

Postet av Lyngen/Karnes IL den 6. Sep 2009

Gledelig seier i flomlys

L/Ks andrelag klarte det førstelaget ikke klarte i kveld - nemlig å vinne på hjemmebane. På nyåpnede Geitnes kunstgress tok L/K 2 en relativt komfortabel 2-0 seier, hvis slike finnes da.

17 år gamle Jonas Samuelsen og snart 41 år gamle Jørn Henriksen scoret målene i en godt gjennomført kamp av L/K 2, som dermed la Loke bak seg på 4. divisjonstabellen og dermed fortsatt holder liv i teoriene om å berge plassen i divisjonen.

Kampen startet såpass tett opp til A-lagets kamp mot Skjervøy på Polleidet, at A-lagsreservene som kom inn i A-kampen ikke rakk starten av B-kampen. Men L/K hadde likevel 11 mann som startet kampen og så kom Jonas Samuelsen, Alexander Løvland Rygh og Aleksander Helberg til etter et knapt kvarter.

Det stod 0-0 til pause men i andre omgang var L/K best. To fine mål etter godt spill og veteran Jørn Henriksen scorer i sin andre kamp på rad.

Selv om det var en klassisk lagseier i dag, er det ikke mulig å skrive dette kampreferatet uten å nevne Jan Robin Bjørn i midtforsvaret til L/K 2. Han var fullstendig utilnærmelig i alle duellene - om det så var fugl, fisk eller skilpadde det var snakk om. Men alle fortjener ros i dag. Fra Erlend Strand i mål til spiss Alex Rygh.

L/Ks lag: Erlend Strand; Kåre Johnsen, Uno Nesvik, Jan Robin Bjørn, Stig-Roar Hansen Rognli; Rune Larsen, Martin Strand, Eivind Bekkstrand, Henning Hansen; Jørn Henriksen, Robin Wikbo Samuelsen.

Innbyttere: Alexander Løvland Rygh, Aleksander Helberg, Jonas Samuelsen, Lasse Hausner.

Dommer: Øystein Sivertsen, Krokelvdalen.

Ingen gule kort til L/K