FK Fotball-Ligaen, L/K - Skarp 0-3:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 12. Sep 2009

Nytt hjemmetap og mer tabelltrøbbel

L/K roter seg stadig lengre ned i nedrykksgjørma i 3. divisjon. I dag ble det tap 0-3 for et ordinært men rutinert Skarp-lag på Polleidet. Skarp tok ledelsen 1-0 etter halvtimen i første omgang og holdt den ledelsen i en knapp time før de satte to kjappe på slutten av andre omgang.

For L/K sin del skaper man brukbart med sjanser og rydder bra opp bakover, men likevel er det noe uforløst over laget. Og da man begynte å styre kampen i andre omgang valgte rutinerte Skarp-spillere å gjøre kort prosess. L/K-spillerne ble resolutt sparket ned på vei framover og på den måten klarte man å kvele en del av angrepene til L/K. Og de gangene man klarte å trenge igjennom et bra Skarp-forsvar, så sto keeper Tor Inge Kristiansen i veien. Tydeligst ble det da innbytter Steffen Dreyer kom igjennom etter gjennomspill av Morten Nilsen. Steffen kommer alene med keeper, men prøver å runde ham. Det går ikke og L/K får aldri reduseringen.

På slutten flytter L/K opp mer av laget og da var Skarp lumske på kontringene. Gode Morten Lund var farlig frampå flere ganger og Skarp får 2-0 like før full tid på et godt volleyskudd. Lund setter inn 3-0 langt på overtid og gir Skarp en ganske flatterende tremålsseier.

L/K-kaptein Steffen Dreyer skulle starte, men følte seg ikke bra og måtte kaste inn håndkleet under oppvarminga. Han kom imidlertid inn i andre omgang og kunne fort blitt helt i dag hadde avslutningene sittet bedre.

Andreas Løvland ble kåret til dagens L/K-gutt.

L/Ks lag: Michael Wæraas; Jens-Georg Løvland, Rudi Dreyer, Mats-Haakon Karlsen, Kristoffer Fagerborg; Andreas Løvland, Morten Nilsen, Ole Remi Hausner; Øyvind Garfjell, Ole Oscar Ross, Torgrim Sollid.

Innbyttere: Steffen Dreyer, Espen Haugen

Gult kort, L/K: Ole Remi Hausner