L/K 2011:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 3. Jan 2011

Enighet med Ross

L/Ks raskeste mann skal springe, drible og score i rød trøye også i 2011.

Ross, som har vært blant L/Ks beste spillere de siste sesongene, er enig med L/K om en ny kontrakt. Det bekrefter sportslig leder og hovedtrener Bernt Olav Johansen.

Ross' opprinnelige kontrakt med L/K gikk ut nå i høst og det har vært høyt prioritert av L/K å få en ny kontrakt på plass med 3. divisjons raskeste spiller - også fordi Ross naturlig nok har tiltrukket seg oppmerksomhet fra opptil flere andre klubber også. Det er all grunn for L/K-ere rundt om til å være fornøyde med at Double O Seven er med videre.

Ole Oscar har spilt på A-laget helt siden han ble tatt opp i A-stallen i 2007 og står nå med 93 A-kamper og 35 mål. Halvparten av de målene (17) scoret han forøvrig i 2010-sesongen, hvorav 14 kom i seriespill.

Med Ross også på plass har L/K fornyet kontrakten med fem nøkkelspillere i løpet av desember. Jørgen Vik, Tarjei Gautestad, Øyvind Garfjell, Andreas Løvland og Ole Oscar Ross var de fem som spilte mest for L/K i 2010 og med de med videre, blir nok L/K å regne med i nye 3. divisjon også.

Neste punkt på programmet blir å få inn et par forsterkninger som kan supplere våre resignerte spillere og erstatte de vi tross alt har mistet i løpet av høsten 2010. Det arbeidet er i full gang. Og kanskje kan vi få et comeback eller to også. Hvem vet!

Fra før av har Steffen Dreyer gått til Nordkjosbotn, mens Andreas Holm, Christer Steinvik og Jøran G. Åsheim har signalisert at de slutter/trapper ned.