L/K 2011:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 19. Feb 2011

Nysigneringer på plass
L/K har fått forsterkninger - i begge ender av rutineskalaen.

L/K har hanglet litt mannskapsmessig i starten av vintersesongen. En av årsakene er at laget faktisk har mistet solide spillere som spilte mye i fjorårsesongen, uten at disse har blitt fullt ut erstattet - før nå.

I dag kunne nemlig hovedtrener og sportslig leder Bernt Olav Johansen presentere tre nye spillere for resten av L/K-troppen i Skarphallen:

Ståle Johansen jr (40 på søndag): Nærmere presentasjon overflødig, egentlig. Ståle har en unik karriere og har spilt på alle de beste lagene i kretsen, inkludert TIL, TUIL, Skarp, Fløya, Finnsnes og Senja. Da var det på tide at han fikk prøve L/K-drakten også. Broren til den gamle L/K-helten Haakon Winther har trent med L/K i Tromsø den siste tiden og har vist at han er mer enn god nok for den nye tredjedivisjonen, til tross for at han altså bikker 40 år nå. Ståle, som kjenner hovedtrener Roger Lange godt, vil bidra med sin enorme rutine og vinnervilje - noe som L/K tidvis har savnet de siste årene.
Ståle kan spille både midtstopper, midtbane og spiss. Senest i den siste kampen i fjorårets sesong, da han spilte for Finnsnes mot L/K var han nærmest umulig å hanskes med.

Karl Erik Vaeng jr (21): Karl Erik er endelig klar for L/K etter å ha spilt flere treningskamper og gjort et fordelaktig inntrykk på trening. Han kommer fra Skarp og har også en fortid i Fløya. Vaeng har spilt både indreløper og spiss og bidrar til økt konkurranse om plassene på førsteelleveren. Han bidrar også til at 90-generasjonen i L/K får et nytt medlem.

Kristian Granås (19): Nytt bekjentskap fra Stakkevollan. Kristian, som ikke er i slekt med vår materialforvalter Geir (eller keeper-sønnen Kristoffer...), er høyrekant/spiss og fikk sin første kamp fra start mot Senja lørdag.

I tillegg er Skjervøys Magnus Henriksen høyaktuell for en overgang til L/K. Magnus spilte også fra start mot Senja i dag og kraftspissen kan bli en skikkelig flott tilvekst for oss hvis en overgang skulle gå i orden.

Fra før av har vi fått keeper Tommy Morten Mortensen på plass - som årets første nysignering.

Flere nye

De formelle overgangene for flere unge spillere er også klare nå. Det er snakk om to spillere som har stått i Furuflaten, men har spilt aldersbestemt fotball for samarbeidslaget L/K-Furuflaten (Dreyer og Slettli), og to spillere som er fra L/K men som spilte 2010-sesongen i Furuflaten (brødrene Wikbo Samuelsen).

* Robin Wikbo Samuelsen (1990)
* Magnus Wikbo Samuelsen (1995)
* Sindre Dreyer (1994)
* Aleksander Elveslett Slettli (1995)

De to førstnevnte er onkelunger av tidligere L/K-keeper Lars Wikbo, Sindre er lillebror til Rudi og Steffen, mens Aleksander Elveslett Slettli også har stamtavla i orden som sønn av de to FIL-spillerne Janne Elveslett og Ketil Slettli. De fire vil få plenty av sjanser på L/K 2 og forhåpentligvis også snuse på spilletid på A-laget også etter hvert.

Når vi så tilføyer at spillere som Jens Georg Løvland (29), Tor Arne Larsen (30) og Ken Stian Olsen (31) er i comeback-modus, så begynner ting å sette seg litt for Lange og Johansen mannskapsmessig. Fortsatt kan det imidlertid være aktuelt å styrke A-stallen ytterligere.