L/K i 3. divisjon:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 21. Mai 2011

Trygg seier og tabelltopp
L/K hadde få problemer med å slå Porsanger på Geitnes i ettermiddag.

Det ble til slutt 5-1 til L/K etter tidvis godt spill og tidvis enormt sjansesløseri.

Andreas Løvland, Ståle Johansen, Jan Robin Bjørn og Steffen Dreyer (2) satte inn målene i en kamp der det tidlig så ut til å bli en virkelig storseier til hjemmelaget. På seks hektiske minutter i første omgang scorte L/K tre mål og det kunne lett vært en seks-syv mål til hvis konsentrasjonen hadde vært på topp.

1-0 var det Løvland som sto for. Da hadde Steffen Dreyer spilt småkvikke Øyvind Garfjell igjennom på venstresiden. Garfjell slo inn og ballen havnet til slutt ute hos Løvland, som klinket til på hel volley. PIL-keeperen klarte ikke å hindre prosjektilet i å havne i nettmaskene.

2-0 skulle bli smått historisk. Jan Robin Bjørn har aldri scoret på A-laget før, selv om han var veldig nær i forrige hjemmekamp. Etter 21 minutter var det imidlertid duket, etter han kriget inn ballen med hodet etter en corner.

To minutter senere var spissen Ståle Johansen på farten. Han får ballen på topp og driller rundt med PIL-forsvaret før han setter ballen iskaldt i hjørnet.

Etter en drøy halvtime scorte PIL på straffe og det sto 3-1 til pause.

I andre omgang er L/K fortsatt det førende laget, men det løsnet ikke i målprotokollen før Steffen Dreyer kom opp som spiss og satte inn to det siste kvarteret. Da 4-1 endelig kom, hadde Geitnes-publikummet ventet i en halvtime i andre omgang. Ole Oscar Ross, som var veldig god i andre omgang, hodestusser et oppspill videre til en Andreas Løvland på løp. Løvland finner Steffen Dreyer inne i banen og Dreyer viser gryende form med å holde unna PIL-forsvaret og banke inn 4-1. Øyvind Garfjell og Ole Oscar Ross sto bak 5-1 som Dreyer får æren av å sette inn fra kloss hold.

I andre omgang fikk Geitnes-publikummet et gjensyn med den gamle goalgetteren Ken Stian Olsen. Han spilte sin første kamp for året da han ble byttet inn i andre omgang og viste at han kan bli en fin mann å dra veksler på framover. Alltid spillbar og alltid sugen på enten å få ballen fra medspillere eller ta den fra motspillere. Med litt hell kunne han også fått seg ett mål i comebacket, som kommer tre og et halvt år etter at han spilte sin forrige seriekamp for L/K.

Med sitt mål i dag er Andreas Løvland toppscorer i serien for L/K med fem mål. Han er også likt med Ole Oscar Ross i totalsammendraget med 10 mål.

L/Ks lag: Jørgen Vik; Tor Arne Larsen, Jan Robin Bjørn, Mats Haakon Karlsen, Joakim Einebakken Nilsen; Andreas Løvland, Ole Remi Hausner; Øyvind Garfjell, Steffen Dreyer, Ole Oscar Ross; Ståle Johansen

Innbyttere: Ken Stian Olsen, Jonas Samuelsen, Kristian Granås

Ingen gule kort til L/K