3. divisjon, Norild - L/K 2-4:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 4. Sep 2011

Seier i Rushfeldt-byen!
Ole Oscar Ross, Morten Nilsen og Magnus Henriksen scoret for L/K i Vadsø.

Det sto 2-2 til pause i en omgang der Norild var et lite hakk bedre. I andre omgang var L/K suverent best og mål av Ole Oscar Ross og Morten Nilsen trygget seieren for L/K-guttene.

Ross tok L/K i føringen etter 10 minutter på et drømmeskudd fra 25 meter. Norild scorer så to, før Magnus Henriksen utligner før pause.

Etter hvert ble seieren svært fortjent og den burde vært større enn den ble.

L/K fikk bokstavelig talt en pangstart med Ole Oscar Ross' knallperle etter 10 minutter. Men det gikk bare to minutter før en Norild-spiss sprang igjennom L/K-forsvaret og blir felt av L/K-keeper Jørgen Vik. Straffen setter Ante Smuk i mål til 1-1.

L/K har litt problemer på defensiven med raske Norild-spillere. L/K sliter med å få farten og pasningsspillet til å sitte. Det blir slått endel langt, men det henger likevel mål i lufta på stadion.

Dessverre kommer neste scoring i feil mål. Ledermålet til hjemmelaget kommer på nok en dødball. Et frispark fra rundt 40 meter ekspederes i mål av Håkon Børressen etter et keeperspill som ikke holdt normal Vik-klasse. Garfjell og Ross har imidlertid våknet for alvor og skaper mye offensivt.
Etter 32 minutter er Garfjell på ballen igjen, denne gangen med et frispark fra høyresiden. Ballen blir slått inn i feltet og Ståle Johansen er første på ballen. Keeperen redder, men det blir en retur og den er Magnus Henriksen først på med en trademark-scoring.

Garfjell har like etterpå frisparkforsøk etter at Ross blir felt like utenfor 16-meteren, men keeperen tar skuddet og det står uavgjort til pause.

Andre omgang blir en helt annen skål for L/Ks del. Til tross for at ingen bytter er gjort, er det et helt nytt lag som kommer på banen. Allerede etter fire minutter er Morten Nilsen igjennom og lager sitt tredje L/K-mål for sesongen. Dommeren må riktignok konferere med linjedommeren for å utelukke at Morten var i offside, men målet godkjennes. L/K fortsetter å pøse på og Norild er knapt over midtstreken i store perioder. Andreas Løvland har to store sjanser, hvorav den ene er en alene-med-keeper-opplevelse for 18-åringen.

Etter 56 minutter skal imidlertid L/K få en ny belønning for innsatsen. Ole Oscar er på plass på bakerste stolpe etter et innlegg fra venstre og Troms og Finnmarks raskeste fotballspiller er også blant de kaldeste når han setter ballen i mål.

L/K har imidlertid ikke tenkt å ri inn på en 2-4 ledelse. Andreas Løvland, Øyvind Garfjell og Morten Nilsen har alle store sjanser til å øke ledelsen, mens hjemmelaget virker sluttkjørte etter å ha sprunget med Ross og co hele kampen. Innbytter Jens-Georg Løvland viser også fram skuddfoten, inspirert av backkollega Tor Arne Larsens målteft i det siste. Men skuddet går dessverre ikke i mål.

Det gjør imidlertid ingenting når seieren er et faktum. Finnsnes vant 3-1 i helga og da var seieren ekstra viktig. Nå gjenstår tre hjemmekamper og bortekamper igjen. Vinner L/K fire av disse fem så er vi mestre. Det skjønner alle blir tøft nok og allerede neste helg er formlaget Salangen gjester på Polleidet gress.

L/Ks lag: Jørgen Vik; Tor Arne Larsen, Magnus Henriksen, Mats-Haakon Karlsen, Joakim Einebakken Nilsen; Ole Remi Hausner, Ståle Johansen; Andreas Løvland, Ole Oscar Ross, Øyvind Garfjell; Morten Nilsen.

Innbyttere: Jens-Georg Løvland for Tor Arne Larsen

Målscorere L/K: Ole Oscar Ross (2), Magnus Henriksen, Morten Nilsen