NM-cupen, Tverrelvdalen - L/K 1-5:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 15. Apr 2012

L/K til første runde
Lyngen/Karnes og Øyvind Garfjell satte hjemmelaget ettertrykkelig på plass i Finnmarkshallen i kveld.

L/K ledet 1-3 til pause over hjemmelaget Tverrelvdalen i Finnmarkshallen. Jan Robin Bjørn og Steffen Dreyer tok L/K opp i en 0-2 ledelse før hjemmelagets Andreas Kalseth reduserte for TIL etter at en klarering fra L/K-forsvaret går i en TIL-spilleren og i mål.

Jan Robin Bjørns mål kommer etter et presist frispark fra Øyvind Garfjell etter 18 minutter, mens Dreyers 0-2 mål er et resultat av pent kombinasjonsspill som ender med at Morten Nilsen legger igjen ballen på 17-18 meter og Steffen kan sette ballen utagbart i hjørnet for sitt tredje cupmål på to kamper.

Øyvind Garfjell satte inn et frispark ti minutter før hvilen og fastsatte dermed pauseresultatet til 1-3. Garfjell og André Fagerborg samarbeidet for øvrig bra på dødballene i dag.

Vi fulgte kampen på L/Ks Facebook-sider her!

Etter pausen scoret Øyvind Garfjell på et nytt vakkert frispark der André Fagerborg igjen er involvert, mens 41-åringen Ståle Johansen satte inn 1-5 ett kvarter før slutt. Da etter corner fra Fagerborg.

L/K-manager Bernt Olav Johansen var slett ikke misfornøyd med å sette finnmarkingene såpass markant på plass i dag. Taktikken foran kampen var imidlertid litt uvant fra L/K.

- Vi var enige i garderoben at vi skulle være litt lur. Vi skulle ikke sprudle fra start, men heller la kampen sette seg litt og la et fysisk sterkt Tverrelvdalen rase fra seg, sier Johansen.

Ole Oscar Ross startet på venstre og Øyvind Garfjell på høyre for å kunne skjære inn. Og forsvaret, anført av André Fagerborg, satte linja veldig godt og TIL gikk gang på gang i offside.

- Vi har god kontroll bak og burde ha scoret atskillig mer enn det vi gjorde. Men det er greit. Vi får heller sette dem i seriepremieren og 1-5 borte mot en divisjonskollega er solid, slår Johansen fast.

Nå håper han på Alta eller TUIL i første ordinære runde i NM-cupen.

* Øyvind Garfjell scoret også to mål da Ishavsbyen ble slått i 1. kvalikrunde.

L/Ks lag fra start: Jørgen Vik; Joakim Einebakken Nilsen, André Fagerborg, Marius Dreyer, Jan Robin Bjørn; Oskar Leiros, Ståle Johansen; Ole Oscar, Øyvind Garfjell, Steffen Dreyer; Morten Nilsen.

Innbyttere:
* Oskar Leiros ut, Mats-Haakon Karlsen inn. Joakim Einebakken Nilsen ut, Jonas Samuelsen inn. Jan Robin Bjørn ut, Stig-Roar Hansen Rognli inn.