3.divisjon, Skarp-L/K 1-3

Postet av Lyngen/Karnes IL den 4. Aug 2012

Viktig seier på Alfheim

Bortelaget tok en, etter hvert, kontrollert seier mot Skarp på Alfheim stadion. To raske mål av Steffen Dreyer (22 min) og Ole Oscar Ross (24 min) gjorde at L/K kunne gå til pause med en litt flatterende 2-0 ledelse.

Hjemmelaget hadde på stillingen 0-0 noen eventyrlige sjanser, men dårlige avslutninger eller en opplagt Kristoffer Granås nektet Skarp ledelsen.

Når bortelaget først kommer skikkelig i gang er Lasse Biti Næss veldig sentral; Først med ett glimrende veggspill med målscorer Dreyer, før han serverer Ross med ett glimrende flatt innlegg fra høyre.

I andre omgang har L/K bedre kontroll defensivt, og selv om Skarp reduserer til 1-2 etter et hjørnespark fem minutter etter hvilen, bruker L/K bare noen få minutter på å svare. Andre Fagerborg setter vakert inn 1-3 på en dødball fra ca 20 meter.

Etter dette får L/K store rom å kontre i, og med større presisjon i både siste pasning og avslutninger hadde L/K fort puttet på ett par mål til.

Skarp kommer ikke nærmere redusering til 2-3 enn ett skudd i stolpen fem minutter før slutt.

Dermed har L/K fortsatt veldig god kontakt med Fløya (som spiller borte mot Hammefest søndag) og Bossekop (spiller hjemme mot Tverrelvdalen onsdag).

Merk at neste kamp for L/K er fredag 10.8 klokken 1600 hjemme mot Norild.

L/Ks lag: Kristoffer Granås; Jan Robin Bjørn, Mats-Haakon Karlsen, Marius Dreyer, Stig-Roar Hansen Rognli; André Fagerborg, Ståle Johansen; Ole Oscar Ross, Øyvind Garfjell, Lasse Biti Næss; Steffen Dreyer.
Innbytter: Morten Nilsen.