5. divisjon, L/K 2 - Krokeldalen 1-5:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 2. Sep 2012

For tøft for ungguttene
Men det var lenge spennende på Geitnes i ettermiddag.

Det ble til slutt en smått flatterende 1-5 seier til de opprykksjagende gjestene fra Kroken i ettermiddag. Men det unge L/K-laget hang med nesten helt til slutt og på 1-2 var det absolutt spenning. Første halvdel av omgangen var L/K det beste laget, anført av en veldig opplagt spiss Aleksander Elveslett Slettli (17), som alene sto for fire-fem store sjanser.

Bakover var det også solid. Forsvaret jobbet godt i lag og Jan Robin Bjørn var absolutt outstanding gjennom hele kampen. KIL scoret på frispark før pause - et frispark som ble dømt mot nettopp Bjørn, men som kampens ellers gode dommer Tor-André Einebakken Nilsen burde latt gå. KIL la på til 0-2 i andre omgang, før L/K fikk frispark på 35 meter.

Venstreback Stig-Roar Hansen Rognli ladder venstrefoten og ballen går i vakker bue borte i lengste hjørne bak en utspilt KIL-keeper Ken Arne Moldenæs - som knapt kan lastes for det målet. Utrolig flott frisparkmål av 25-åringen.

L/K 2 satset offensivt mot slutten for å få utligning, men da ble laget straffet med 1-3. Da var det ikke så mye å hente mer og Krokelvdalen putter på to til på slutten mot et etter hvert slitent L/K-lag.

Krokelvdalen har vært blant topplagene i 5. divisjonen de siste sesongene og kan endelig klare opprykket i år. Laget er utvilsomt godt nok til å vinne og seieren i dag var fortjent nok.

Syv under 18 år fra start i dag - to 96-spillere og fem 95-spillere. I tillegg kom 96-er Kim-Rune Kristiansen inn som innbytter i dag. Artig

L/Ks lag: Kristoffer Granås; Henning Skogvang, Cato Larsen, Jan Robin Bjørn, Stig-Roar Hansen Rognli; Marius Øvergård, Sivert Strand, Martin Strand, Sondre Jensen; Magnus Wikbo Samuelsen, Aleksander Elveslett Slettli.

Innbyttere: Rune Lillevik, Kim Rune Kristiansen, Torbjørn O. Karlsen