L/K 2013:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 21. Nov 2012

To bautaer har signert
Sentrallinja begynner å ramle på plass etter dagens to signeringer.

L/K-ere vil nok dra kjensel på de to som flankerer L/Ks daglige leder Rune Lillevik.
Midtstopper Vegard Emaus Nikolaisen (18) og toppscorer Steffen Dreyer (26) signerte i dag henholdsvis ny toårskontrakt og ny treårskontrakt med Lyngen/Karnes og dermed har L/K kommet godt i gang med å sikre en solid stall også i 2013.

Vegard Emaus Nikolaisen kom til L/K foran 2012-sesongen etter å ha vokst opp i TIL og så tatt en avstikker til TUIL og Fløya. Han har helt siden sesongslutt gitt gode signaler for at han er motivert for å fortsette i klubben og i dag viste han det ved å bli den første L/K-spilleren som fornyer kontrakten sin for 2013-sesongen (og 2014). Vegard er veldig glad for å ha ting på stell.

- Jeg har blitt glad i Lyngen og i L/K og er kjempefornøyd med å ha signert for to nye år. Jeg har aldri vært i tvil om at jeg skulle fortsette og nå gleder jeg meg bare til å jobbe med David (Lundblad), sier Vegard.

LES OGSÅ: David Lundblad ny hovedtrener

Få ut potensialet

Vegard er brukbart fornøyd med sin første sesong i L/K, men har klare ambisjoner for seg selv og klubben i 2013.

- Jeg er spent på hva vi kan klare å utrette med David. Min første sesong var bra, men nå håper jeg at vi kan få ut hele potensialet i gruppa i 2013. Da får vi en knallsesong, sier Vegard.

Steffen Dreyer scorte 32 mål for L/K i serien i år og det er ikke fritt for at det har vært interesse fra andre klubber for storscoreren. At han så tidlig har bestemt seg for å bli i klubben, er positivt for oss.

- Det var i utgangspunktet ikke så veldig vanskelig. Det blir et bra opplegg i L/K og det har også betydd mye for meg at folk i Lyngen har kommet bort til meg og ønsket meg med videre. Det var en medvirkende årsak til at valget ble lett, sier Dreyer.

200 mål...

Elvevollingen har scoringsrekorden i L/K med sine 173 mål totalt. Men da er det naturlig å sette seg nye mål.

- Jeg scorte mye i 2012, men jeg ville byttet bort alle målene for et opprykk med L/K i 2013. Nå har jeg et mål om å score 27 mål til neste år. Da passerer jeg 200, smiler Steffen, som til tross for at han har skrevet L/K-kontrakt til 2015 ikke utelukker spill på høyere nivå om det rette tilbudet skulle dukke opp.

Steg 2 og 3

Daglig leder Rune Lillevik var fornøyd med å få navnetrekket til Nikolaisen og Dreyer i dag.

- Det er godt å få signert Vegard og Steffen, spesielt ettersom det har vært interesse fra andre klubber. Dette var steg 2 og 3 mot en vellykket sesong i 2013. Steg 1 var signeringen av David Lundblad, sier "Lille", som må påberegne mange flere "steg" i tiden som kommer.
Målsetningen er at flest mulig fra 2012-stallen i L/K signerer i siste halvdel av november. Så får L/K se i hvilken grad det må fylles på med nye spillere.