Vinterserien, L/K - Salangen 4-0:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 10. Feb 2013

Tre Ross-mål og årets første seier
L/K-kaptein Ole Oscar Ross viste vei i målprotokollen i dag.

Salangen kom fra en stålsterk 2-1 seier over Fløya lørdag, men møtte kvist mot L/K i dag. Slitne salangenbein hadde nok litt å si i så måte, men L/K spilte uansett en god kamp mot 4. divisjonslaget.

Ole Oscar Ross scoret to i første omgang og fullførte sitt uekte hat-trick i 2. omgang med sitt tredje mål i kampen og hans fjerde så langt i år. Innimellom hadde hammerfestgutten Mads A. Bjørkly scoret sitt første L/K-mål noensinne. Der var det både såledragninger og tunnel før ballen havnet i mål.

Ross på sin side scoret ett mål på straffe etter å ha blitt felt selv. De to andre kom henholdsvis etter retur fra keeper og på en gjennomløpning med påfølgende lobb.

Assistenttrener Vegard Bjørn Olsen sier følgende om seieren:

- Veldig god gjennomføring av oss. Spesielt første omgang var veldig bra. Det kunne fort ha blitt mye mer enn 4-0. Samtidig tetter vi godt igjen bakover. Hvis jeg er snill så hadde SIF én målsjanse i andre omgang. I første var det ingenting, sier Bjørn Olsen.

Kristoffer Granås holdt nullen i sine 45 minutter i første omgang. I andre omgang kom Daniel Karlsen inn og det var en spesiell inntreden. Daniel, som er ekte Lyngen-gutt - innmeldt i klubben i 1989 - gjorde nemlig sin debut på A-laget. Det i en alder av 28 år og 18 dager. Det er etter alt å dømme den eldste debuten av en L/K-gutt på A-laget noensinne. Daniel har spilt B-lagsfotball for L/K og spilte siste kamp for moderklubben i 2001. Nå er han tilbake igjen.

Lars Petter Rotvold Nilssen kom inn for oss i andre omgang. Rotvold Nilssen har trent med oss i det siste og en overgang fra Fløya er aktuelt. Vi kommer eventuelt tilbake til det.

TUIL-aktuelle Øyvind Garfjell spilte kamp for TUIL mot Skarp i går og sto over L/K-kampen i dag. Kompisen Jan-Robin Bjørn fikk dermed sjansen fra start på venstrebacken, og den oppgaven løste han godt.

Kristian Knutsen (eks. Nordkjosbotn) fikk sin debut fra start for L/K i dag.

L/Ks lag: Kristoffer Granås; Jonas Samuelsen, Mats-Haakon Karlsen, Marius Dreyer, Jan-Robin Bjørn; Marius Grønnbakk, Kristoffer Brenn; Stian Nordby, Kristian Knutsen, Ole-Oscar Ross; Mads A. Bjørkly

Innbyttere: Steffen Dreyer, Lars Petter Rotvold Nilssen, Vegard Emaus Nikolaisen, Edvard Hamnvik Sagelv.