Vinterserien, L/K - Senja:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 6. Apr 2013

Ny kamp - nye sjanser
L/K-trener David Lundblad vil gjerne matche Senja i dagens vinterseriekamp.

David Lundblad, her sammen med Jonas Samuelsen, er klar til ny vinterseriekamp. Denne gangen er Senja motstander.

I dag klokken 14.00 spiller L/K vinterseriekamp mot FK Senja. Etter fire strake tap ser L/K-trener David Lundblad nå frem til å få gode opplevelser for spillerne. Det kan komme i dag, selv om Senja stiller med mange gode spillere.

- Ja, jeg unner spillerne en god opplevelse nå. Vi ønsker videre stigning etter at vi etter to nimålstap på rad måtte ta samling i bunn. Det blir en tøff match, men vi det blir forhåpentligvis en bra kamp av oss der vi klarer å matche senjaværingene, sier Lundblad.

Etter å ha hatt lite folk å rutte med i februar og mars, så begynner det å hjelpe på på mannskapsfronten for L/K-treneren.

- Det begynner å se bedre ut, ja. Vi har stort sett alle tilbake fra skader. Det er bare Kristoffer Brenn som dessverre er ute. Det betyr at vi har gode alternativer på benken nå, sier Lundblad, og nevner en spiller som Kristian Knutsen.
- Han har vært veldig god på trening denne uken, men har foreløpig slitt med å ta det ut i kamp, sier Lundblad.

I dag stiller L/K med følgende 11 fra start i 4-2-3-1-formasjon:
Kristoffer Granås; Jan-Robin Bjørn, Mats-Haakon Karlsen, Marius Dreyer, Lasse Johnsen; Vegard Emaus Nikolaisen, Marius Grønnbakk; Christer Steinvik, Stian Nordby, Ole Oscar Ross; Mads A. Bjørkly.

Det betyr at Ole Oscar Ross er tilbake i folden igjen - klar for å gjøre en innsats for moderklubben. Det kan Senja-forsvaret bare merke seg først som sist...

Med folk tilbake fra skader, så blir også kvaliteten på treningene hevet.

- Det har vært godt nivå på treningene etter Skarp-tapet. Denne første uken etter påske har vi hatt bra intensitet og trøkk. Bra vilje hos guttene, men vi sliter tidvis litt med kvaliteten på det vi gjør. Men vi jobber på og har hatt ekstra fokus på det defensive, sier Lundblad.

Til denne kampen er nysignerte Jonathan Talseth Nilsen fra Ishavsbyen også klar til kamp. Det samme er faktisk Stig-Roar Hansen Rognli, som syntes tapt da han flyttet til Alta for å begynne på skole der. Nå går det mot at det blir fortsatt spill i L/K likevel for den 26-årige Lyngen-gutten.

Vi satser på oppdateringer på L/Ks Facebook-sider fra klokken 14.00! FK Senja har kamp senere i dag mot Finnsnes, men stiller med et godt lag i dag likevel - inkludert spillere som blant andre Krister Flytøren, Preben Yttergård Hanssen, Glenn Martin Andreassen og Tore Veseth Olsen.