L/K-selvangivelsen 2013, MHK:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 18. Apr 2013

Bare et steinkast unna
Ingen L/K-spillere er født og oppvokst nærmere Polleidet enn denne mannen.

Mats-Haakon Karlsen

"Trond Olsen, Jørn Hansen, André Fagerborg, Kjell-Hugo Karlsen..."
Mats-Haakon Karlsen ramser opp 27 spillere når han skal besvare spørsmålet om "Beste medspiller"
Draktnummer: 5
• Fødested: Ørnes, Lyngseidet
• Bosted: Skippergata, Tromsø
• Født: 01.02.84 (29 år)
• Antall sesonger i L/K: Niende
• Kamper/mål for L/K per 15. april 2013: 189/6
• Jobb: Norwegian Air Shuttle ASA
• Sivilstatus:  Singel
• Tidligere klubber: 100 % Lyngengutt!!
• Favorittlag utenom L/K: Manchester United
• Favorittposisjon: Midtstopper
• Tre ord som beskriver deg selv:
Sterk, klok, kynisk men fair
• Hvilken kjent spiller ligner du mest på i spillestil: C.Ronaldo!!! haha.. Neeeei, vi får si Vidic? (Aldri sett meg sjøl spille?!)
• Tøffeste motspiller: Hmm, ingen som poppe opp med det første. Men hadde jo en forferdelig kamp mot Reidar Waage i min "debutsesong" på A-laget. Så la oss si han!
• Beste medspiller: Vært utrolig heldig og hatt den æren å spille med utrolig mange flotte og talentfulle karer opp igjennom åran. Trond Olsen, Jørn Hansen, Andrè Fagerborg, Kjell Hugo Karlsen, Arne Karlsen, Torbjørn Karlsen, Rune Larsen, Frode Larsen, Henning Hansen, Lars Wikbo, Jørn Berger, Jens Georg Løvland, Tor Arne Larsen, Frode Følstad, Rune Lillevik, Håkon Winther, Morten Nilsen, Jørgen Vik, Ståle Johansen, Ole Oscar Ross, Øyvind Garfjell, Andreas Løvland, Vegard Nikolaisen, Marius Dreyer og Steffen Dreyer for å nevne noen. Utrolig privilegert over å hatt så mange gode medspillere og det er vanskelig å plukke ut én av dem når dem alle har vært så viktig og god for Lyngen/Karnes! Men hvis man ser på hvem jeg har lært mest av så blir det nok Viktor Sørensen. Det året vi spilte i lag under Vegard Berg-Johansen da Viktor tok meg under "vingen", lærte jeg utrolig mye, og jeg er svært takknemlig for det året i lag med denne legenden av en mann! Men Kristoffer Fagerborg må også nevnes. Nesten magisk kjemi mellom meg og han på banen! ;-)
• Kunstgress eller naturgress: Selvfølgelig naturgress
• Farge på fotballskoene: Uviktig!
• Største opplevelse på fotballbanen så langt i karrieren: Vans
kelig å velge etter så mange år med like mange fine opplevelser. Men å komme inn i stallen da vi var i 2.divisjon etter å ha vært borte fra fotballen i mange år var stort. Og selvfølgelig den æren å være kaptein i 2010-sesongen!
• Hva er din tilknytning til Lyngen: Født og oppvokst et steinkast fra Polleidet. Har en bestefar som var med på å stifte Lyngen IL. Bestemor sine brødre, tvillingene Emil og Helge, som va med fra starten til Karnes IL og som herja der i mange år. Onkel Sigmund, som har vært svært aktiv i både Lyngen IL, L/K og Tromsfotballen igjennom mange år. Og sist men ikke minst del av "Karlsen-klanen" fra Ørnes som har vært svært delaktig i både Lyngen og Lyngen/Karnes opp igjennom årene
• Personlig målsetning for 2013: Bidra med den rutinen jeg har opparbeidet meg igjennom årene. Gjøre mitt for å få inn en vinnermentalitet i gruppa ved gå foran med innsats og guts
• Målsetning for L/K i 2013: Må være å bli topp 5! Mange sterke lag i årets 3.divisjon hvor vi stiller med et ungt, spennende og "nytt" lag. Men trur at det kan bli "hur bra som helst" så lenge vi er tent og går i krigen for hverandre
• I 2013 lover jeg å: Gi alt i samtlige minutter jeg spiller i år. Skal blø for drakten!

Trener David Lundblad om MHK:
En ekte L/K-gutt som har sin styrke i duellspillet. Står før lagets rutine med sine 29 år. En leder både på og utenfor banen.