L/K-selvangivelsen 2013, JRB:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 25. Apr 2013

Sterk som en Bjørn
En av L/Ks få venstrefotspillere har lyst å bidra mer offensivt i år.

Jan-Robin Bjørn

Jan-Robin Langhaug Bjørn

"En utpreget forsvarsspiller"
Trener David har rett, men vi får nok se venstrefoten og hodestyrken til Jan-Robin også offensivt i år.

Draktnummer: 20
• Fødested: Lyngseidet
• Bosted: Tromsø
• Født: 08.08.90 (22 år)
• Antall sesonger i L/K: Sjette
• Kamper/mål for L/K per 15. april 2013: 74/3
• Jobb: Norwegian Air Shuttle
• Sivilstatus: Singel
• Tidligere klubber: Kun L/K, klubben i mitt hjerte
• Favorittlag utenom L/K: Manchester United
• Favorittposisjon: Midtstopper, men begynner virkelig å like venstreback-rollen
• Tre ord som beskriver deg selv: Fair, gladgutt og så vil jeg si at jeg er ganske snill av natur
• Hvilken kjent spiller ligner du mest på i spillestil: Haha! Vanskelig spørsmål. Aldri sett meg selv spille. Nei vi lar den stå åpen. Andre får bedømme det.
• Tøffeste motspiller:Hmmm.. Må være en russer jeg møtte i treningskamp nede i Tyrkia i fjor. Føltes som det var Robben som var på kanten.
• Beste medspiller: Ole Oscar Ross. En klassespiller!
• Kunstgress eller naturgress: En strøken Polleidet-matte er det lite som slår
• Farge på fotballskoene: Akkurat nå er de grå, svart og gul
• Største opplevelse på fotballbanen så langt i karrieren: Må nesten være når jeg scorte mitt første A-lagsmål etter å ha vært borte fra fotballen i ca. 1 og halvt år. Ellers har det vært mye nesten store øyeblikk, nesten opprykk et par ganger osv. I tilegg har man jo også vært omringet av en masse gode spillere og trenere opp igjenom årene, som jeg har lært masse av
• Hva er din tilknytning til Lyngen: Født og oppvokst i Lyngen
• Personlig målsetning for 2013: Bli bedre offensivt
• Målsetning for L/K i 2013: Topp 4
• I 2013 lover jeg å: Bidra med flere målpoeng i form av mål og assists.

Trener David Lundblad om JRB:
Jan-Robin er en utpreget forsvarsspeller. Sterk og tøff i duellene, god 1 mot 1 defensivt og veldig aggressiv i stilen. Har tatt steg gjennom vinteren offensivt og vi gleder oss til å følge Lyngen-gutten gjennom sesongen.