L/K - Hammerfest:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 27. Apr 2013

Endelig match!
203 dager siden siste seriekamp, er det alvor for L/K igjen.

I dag klokken 14.30 spiller L/K sin første seriekamp i 2013-sesongen. Motstander er Hammerfest og kampen går på Geitnes stadion. Seriestarten skulle opprinnelig gått av stabelen forrige helg, men bortekampen mot Norild kokte bort i flystreik.

Dermed blir årets første kamp mot Hammerfest i stedet. HFK er alltid å regne med på dette nivået og kommer garantert til å legge ned mye innsats for å gjøre livet surt for hjemmelaget. De fikk også sin seriestart (mot Porsanger) utsatt forrige helg, så dette blir seriepremiere også for det unge HFK-laget som trenes av duoen Frode Johansen og Jo-Richard Hovden. Sistnevnte har overfor Finnmark Dagblad uttalt at HFK bør kjempe blant de tre beste i år.

For én spiller på L/K blir kampen ekstra spesiell - nemlig hammerfestgutten Mads A. Bjørkly. Spissen er født og oppvokst i oljebyen og det blir nok rart for ham å spille mot moderklubben. Men bortsett fra en litt beskjeden feiring hvis han scorer, så blir nok ingen L/K-ere å merke at Mads er hammerfesting. Forvent full spiker fra den kanten fra start!

Ellers stiller L/K mer eller mindre fulltallig. Vår langtidsskadde midtbaneelegant Kristoffer Brenn er savnet og heller ikke venstreback Jan-Robin Bjørn blir klar til denne kampen. Men ellers har trener David Lundblad bra med folk å velge i.

Samlingen på Geitnes i går kveld gikk med til litt formasjonstrening og øving på faste situasjoner før man trakk inn i klubbhuset til årets første L/K-regisserte grillmiddag. Her fikk spillerne også en liten hilsen på veien inn i sesongen fra nyvalgt L/K-leder Morten Jakobsen.

Klokken 14.30 sparkes det i gang på Geitnes. Møt opp og støtt "nye" L/K!

For de som absolutt ikke har mulighet til å se kampen live i dag, så oppdateres kampen på L/Ks Facebook-sider!