Norild - L/K 4-0:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 9. Mai 2013

Lang busstur - solid tap
Et svekket L/K klarte ikke å matche hjemmelaget Norild.

Det ble til slutt 4-0-tap for David Lundblads menn i Vadsø i dag. Det sto 2-0 til pause og L/K klarte aldri å komme tilbake i kampen. L/K-treneren innser at L/K ikke var gode nok i dag.

- Det var i overkant med firemålsseier, men alt i alt så vinner de fortjent. De var ikke så mye bedre enn oss og jeg syns det var en jevn fotballkamp. Vi har en god del ball, men vi mangler det lille ekstra. De skaper mer sjanser enn oss, sier Lundblad.

L/K måtte skrinlegge alle flyplaner og gå for en bussløsning for å komme seg til Vadsø. Dermed ble oslobosatte Mats-Haakon Karlsen forhindret fra å stille til kamp. Og av ulike grunner var heller ikke Jan-Robin Bjørn, Ole Oscar Ross eller Mads Bjørkly med. Dermed ble det tøft mot Norild. Ventelig er alle med igjen når vi spiller hjemmekamp mot Kirkenes søndag.

Lundblad vil nødig skylde på reiseopplegget for at det ble null poeng i dag.

- Avisene som har ringt har nok ønsket seg den vinklingen. Men vi skal ikke skylde på det. Vi har hatt en OK oppladning utfra forutsetningene, selv om vi i tillegg til bussturen fikk to timer mindre søvn på grunn av busshavariet i Storfjord. Stemningene har vært god i bussen og guttene har gledet seg til kampen. Men prestasjonene var ikke gode nok i dag, sier Lundblad.

Som sagt er det ny kamp allerede søndag. Det er Lundblad glad for.

- Heldigvis er det ny match ganske kjapt, slik at vi får ristet av oss tapet og får vise oss fra en bedre side.

Innbytter Jonas Samuelsen fikk for øvrig direkte rødt kort på tampen av kampen. Han havnet i tumulter i etterkant av en stygg Norild-takling, som dommeren først ikke reagerte på.

- Det røde kortet til Jonas var greit, men det burde etter min mening vært rødt kort til Norild-spilleren for taklingen som startet det hele. Dommeren ventet med å reagere, men ga oss til slutt frispark og innrømte at han hadde håndtert situasjonen feil, sier Lundblad.

Det betyr at Jonas Samuelsen ikke er aktuell til kampen mot Kirkenes.

L/Ks lag: Kristoffer Granås; Christer Steinvik, Edvard Hamnvik Sagelv, Marius Dreyer, Lasse Johnsen, Kristian Knutsen, Oskar Leiros, Marius Grønnbakk, Vegard Nikolaisen, Stian Nordby, Jonathan Talseth Nilsen.

Innbyttere: Jonas Samuelsen og Lars Petter Rotvold Nilsen