Viktig scoring av Skog - viktig seier for L/K

Postet av Lyngen/Karnes IL den 30. Sep 2024

Etter seieren over Krokelvdalen lørdag trenger ikke L/K og matchvinner Jørgen Skog å ha våkenetter for å havne på den skumle 11. plassen på TiTo-tabellen.

Jørgen Skog (22) har ventet lenge på sin første A-lagsscoring for L/K. 2002-modellen debuterte på A-laget i 2018 og seks og et halvt år senere - i sin 119. kamp, fikk endelig Jørgen nettkjenning. Og det attpåtil som matchvinner - i det 93. minutt!

Målet til stopperkjempen sørget for en 4-3-seier til L/K og betydde også et endelig farvel til 11. plass-spøkelset som begynte å røre på seg da vi skjenket Salangen sine aller første poeng sist helg. Med bare to kamper igjen av sesongen har ikke Salangen mulighet til å ta oss igjen på tabellen og dermed er vi litt mindre avhengig av utenforstående faktorer for å berge plassen i TiTo.

KIL innledet målshowet på Polleidet, men L/K kom sterkt tilbake og ledet 3-1 midtveis i andre omgang etter et lekkert utligningsmål av Steffen Dreyer, hans 283. mål i L/K-drakten, samt to mål fra en annen veteran - Kristian Bjørn Hansen. Hans evne til å dukke opp inne i feltet og score har vært uvurderlig for L/K i mange år. Så også denne lørdagen. .

Så kom KIL nådeløst tilbake og scoret to kjappe mål midtveis i andre omgang. Plutselig sto det 3-3 og L/K så shaky ut. Men resultatet holdt seg og uavgjort var ikke å forakte heller - tabellen tatt i betraktning. Men i det 93. minuttet er Garfjell framme med venstrelabben, som også assisterte Kristian Bjørn Hansens andre mål. Innlegget finner Jørgen Skog inne i feltet og han kan bare sette hodet til og se ballen seile inn i nettet. 4-3 og den første L/K-seieren siden høstpremieren mot Nordreisa 5. august.

Det er også den første seieren over Krokelvdalen siden 24. juni 2017. I den kampen scoret for øvrig Øyvind Garfjell to mål. Lørdag nøyde han seg med å assistere.

L/Ks lag: Johan Valø, Øyvind Garfjell, Kristian Bjørn Hansen, Jørgen Skog, Erlend Fagerli, Marco Mathisen, Mika Johnsen, Sigve Ringbakken, Gabriel Wikbo-Larsen, Arion RJ Ballovarre, Steffen Dreyer

Innbyttere: Andreas With Karlsen, Simon Sætre

Gult kort L/K: Steffen Dreyer

Dommer: Egil Bertheussen, bunnsolid

Tap på Skjervøy

L/K 2 var på Skjervøy søndag og spilte 6. divisjonskamp mot SIK 2. Det endte med tap 2-4. L/K var 12 mann i troppen og selv om guttene sto på, så ble det nok slitne bein på mange etter hvert. Andreas With Karlsen og Berger Eidet Karlsen (str) sto for L/K-målene.

L/Ks lag: Håkon Jensen, Sivert Jensen, Berger Eidet Karlsen, Steffen Dreyer, Arion RJ Ballovarre, Vebjørn Løvland, Mika Johnsen, Morten Krag Lind, Helmer Karlsen, Andreas With Karlsen, Simon Sætre

Innbytter: Ayaz Mahmoud