Øyvind tatt ut på Sápmi

Postet av Lyngen/Karnes IL den 13. Apr 2016

L/Ks spillende trener Øyvind Garfjell er én av tre fra Nord-Troms i 18-mannstroppen til Samelandslaget foran Conifa World Cup.

Det uoffisielle fotball VM-et går av stabelen i Abkhasia i Georgia. Det er den velkjente TIL-spilleren Morten Pedersen som er landslagssjef for Samelandslaget. Framtid i Nord har snakket med Morten og intervjuet kan du lese her!

Han har også tatt ut Erik Bertelsen fra Nordreisa og SIK-keeper Andreas Mortensen i Conifa-troppen, samt pensjonerte eliteseriespillere som Hans Åge Yndestad (halvt lyngsværing!), Morten Moldskred og Lars Iver Strand.

Mesterskapet starter 28. mai og finalen går 5. juni. Sápmi møter Panjab og Somaliland i den innledende runden.

L/K gratulerer Øyvind med uttaket og ønsker han lykke til i sitt første internasjonale mesterskap!