Nytt mål fra midtbanen!

Postet av Lyngen/Karnes IL den 21. Feb 2016

L/K - Skånland 5-2

I lørdagens kamp mot Skånland scoret Øyvind Garfjell tre mål. Det tredje, fem minutter før slutt, blir bok husket en god stund av både Garfjell og Skånland-keeperen...

- Jeg får ballen fra Ilyas Shirzad på venstresiden. Ser kjapt at keeper står høyt og feilplassert og tar en halvliggende vrist fra egen banehalvdel. Og denne gangen (Øyvind scorte rett fra avspark forrige kamp...) er ikke keeper borti ballen engang. Men må fortsatt justere litt kjenner jeg, så neste midtbanescoring skal i krysset!

Da var kampen forlengst avgjort, selv om SOIF fikk et mål til på slutten. L/K gjorde alt i alt en solid kamp mot fjerdedivisjonslaget til SOIF. Vi tok ledelsen 2-0 etter to kjappe mål av Christer Steinvik og Øyvind Garfjell. SOIF reduserte, men L/K økte ledelsen i andre omgang tre ganger til, ett til Steinvik og to til av Garfjell, hvorav det siste altså var av det spektakulære slaget.

Jørgen Vik gjorde comeback i målet til L/K, tre og et halvt år etter siste kamp i L/K-trøya. Cato Larsen ledet laget fra benken. Etter kampen var Vik rimelig fornøyd med gjennomføringen.

- Ja, selv om det fortsatt er mye å jobbe med så var det steg i riktig retning.Større vilje til å duellere, gode på overganger og bedre rytme og mer bevegelse på siste tredjedel, sier Vik.

Han mener SOIF var et bedre lag enn Ringvassøy, som vi spilte 3-3 mot sist.

- Godt å se at vi hever oss med bedre motstand. Men vi må fortsatt jobbe med rytme og pasningstempo i spill bakfra og mot etablert. Det positive er at vi fortsetter å prøve selv om vi mislykkes noen ganger. Det er alltid godt å ta med seg en seier - Selv om det var en treningskamp, sier Vik.

* Christer Steinvik åpnet årets scoringskonto med årets to fine mål - ett på et fint angrep etter 20 minutter og det andre på straffespark.

* Øyvind Garfjell har fire mål på de to første kampene.

* Forrige kamps tomålsscorer, Markus Karlsen Skogheim, måtte gå av banen rett før slutt etter å ha fått sitt andre gule kort.

* Johan Edvard Gamst-Eriksen debuterte for L/K med et fint innhopp. Han tvang blant annet fram et SOIF-selvmål, som ble feilaktig annullert.

L/Ks lag: Jørgen Vik, Joachim Olaussen, Aleksander Skatland, Stig-Roar Hansen Rognli, Jan Robin Bjørn, Kristian Bjørn Hansen, Markus Skogheim, Einar Skogheim, Marco Mathisen, Christer Steinvik, Øyvind Garfjell

Innbyttere: Johan Edvard Gamst-Eriksen, Marcus Hausner Christensen, Ilyas Shirzad, Mads Bjørkly, Marius Dreyer og Jonas Rodahl Johansen