Tilbake på toppen

Postet av Lyngen/Karnes IL den 13. Mai 2006

L/K er tilbake på tabelltoppen etter å ha slått Bardu 2-3 på bortebane i ettermiddag.

L/K imponerte på ingen måte i den vanskelige bortekampen mot Bardu. Men etter å rotet bort to poeng mot TUIL hjemme sist, hadde ikke L/K råd til å tape poeng mot Bardu også. Det gjorde de heller ikke, men det skulle holde hardt.

Det begynte imidlertid oppskriftsmessig. Storscorer Rune Lillevik satte inn 0-1 allerede etter åtte minutter. Vakkert L/K spill ved den anledningen involverte en pasning fra André Fagerborg ut til Frode Larsen på venstrevingen. Han slår inn til Lille, som setter ballen i mål på bakerste stolpe.

Samme mann var på ferde halvveis i omgangen. Da hadde L/K en corner som til slutt havnet i føttene til Lille. Han snudde seg og satte ballen bak Bardu-keeperen. Til tross for 0-2 ledelse var ikke L/K mye bedre enn Bardu, og det var derfor slett ikke ufortjent at Bardu utlignet etter halvtimen slik at det sto 1-2 til pause.

Og like etter at andre omgang hadde begynt, utlignet for sikkerhets skyld Bardu til 2-2. Men dette skulle likevel være L/Ks kveld. Innbytter Steffen Dreyer, 20 år i går, ble matchvinner etter å ha kriget inn 2-3 målet etter en times spill. En viktig inntreden av Dreyer, som også scoret to mål i B-kampen i går.

Med tre nye poeng er L/K tilbake på tabelltoppen med 10 poeng på fire kamper.

* To forandringer på førsteelleveren fra Skarp-kampen. Tor Arne Larsen inn på venstrback for Freddy Skogvang og Jørgen Vik debuterte for L/K i serien i Lars Wikbos fravær.

* Tom Jørgen med et uhyre gledelig comeback på A-laget etter lang tids skadefravær.

L/Ks lag: Jørgen Vik; Tor Arne Larsen, Stian Amundsgård, Jørn F. Berger, Jens G. Løvland; André Fagerborg, Lasse Hausner, Ole Remi Hausner; Rune Lillevik, Rune Kristiansen, Frode G. Larsen.

Innbyttere: Steffen Dreyer, Tom Jørgen Gangsø og Freddy Skogvang.