Første seier i høst

Postet av Lyngen/Karnes IL den 29. Jul 2006

Både Stian Amundsgård og Jens Georg Løvland kom på scoringslisten da L/K slo Finnsnes 5-2 i kveld. Løvland sågar to ganger!

Høstpremieren gikk som forventet mot Finnsnes i kveld. L/K vant oppskriftsmessig 5-2 og var resultatmessig aldri truet mot Lenvik-laget - selv om FIL-ungguttene gjorde en god kamp. L/K tok ledelsen tidlig etter et langskudd av en av kampen profiler - Jens G. Løvland. Ballen traff en FIL-spiller og seilte i bue over FIL-keeperen.

2-0 kom etter 35 minutters spill. Da var Løvland, som kun har to mål på A-laget i karrieren, på plass igjen inne i feltet. Han var sist på den knallharde corner-markekryperen fra André Fagerborg. Mot slutten av omgangen var FIL igjennom to ganger, men L/K-keeper Jørgen Vik reddte mesterlig ved begge anledninger. L/Ks nykomponerte forsvar opptrådte litt nølende ved enkelte anledninger, men kom i sum bra fra det så lenge førsteelleveren var inntakt.

2-0 til pause, og etter ti minutter av andre omgang var det duket for en reisaværings første mål i L/K-drakta. Stian Amundsgård hadde på samlingen dagen før vunnet shoot-outen mot André Fagerborg om hvem som skulle overta som straffeeksekutør i Rune Lilleviks skadefravær. Amundsgård vant, og steppet dermed opp da Steffen Dreyer ble felt innenfor 16-meteren. Reisaværingen svidde faktisk sitt første forsøk, men heldigvis var en FIL-spiller litt hissig på grøten og kom innenfor 16-meteren for tidlig. Dermed et heldig andreforsøk for Stian, som holdt hodet kaldt og satte inn 3-0 for L/K.

4-0 besørget en noget mer rutinert målgjører. Den ferske 30-åringen Rune Kristiansen viste sine evner som målsnik etter et nærmest legendarisk dribleraid av Jens G. Løvland inne i feltet. Til slutt slo han hardt inn foran mål og der var Kristiansen og satte ballen i nota. 4-0 var nesten  i overkant etter spill og sjanser, noe FIL også oppdaget. L/K måtte gjøre to bytter i forsvaret og tre minutter før slutt får FIL det som alle trodde var deres ene trøstemål. Tom Jørgen Gangsø trygger ledelsen to minutter senere etter flott samspill med Steffen Dreyer, men sannelig var ikke FIL på nytt frampå og fastsatte resultatet til 5-2 på overtid. Utifra spill og sjanser var det faktisk ikke så ufortjent.

* Stian Amundsgård fikk sitt 3. gule kort og må stå over mot Nordreisa neste helg.

* L/K stilte blant annet uten brokkopererte Jørn F. Berger og ryggplagede Rune Lillevik.

L/K - Finnsnes 5-2 (2-0) 1-0 Jens G. Løvland (2), 2-0 Løvland (35), 3-0 Stian Amundsgård (str. 56), 4-0 Rune Kristiansen (65), 4-1 (87), 5-1 Tom Jørgen Gangsø, 5-2 (90).

L/Ks lag: Jørgen Vik; Freddy Skogvang, Stian Amundsgård, Tor Arne Larsen, Jens G. Løvland; Andre Fagerborg, Lasse Hausner, Tom Jørgen Gangsø; Frode G. Larsen, Steffen Dreyer, Rune Kristiansen.

Innbyttere: Øyvind Garfjell for Frode G. Larsen, Mats Håkon Karlsen for Jens G. Løvland, Stig Roar Hansen Rognli for Tor Arne Larsen.

Gule kort L/K: Stian Amundsgård.

Dommer: Ragnar Dahl, bra kamp.

B-lagstap

Etter en fin ettermiddag med A-laget, så kom nedturen med 4.divisjonslaget. Hjemmetap på 0-6 hører selvsagt ingen steds hjemme, selv om det er mot den suverene serielederen Kvaløysletta. En tilnærmet helsvart første omgang ble etterfulgt av en atskillig bedre andre omgang, i hvert fall første halvdel. Veteranene Jørn Henriksen og Rune Larsen kom inn og fikk skikk på laget og hjemmelaget burde i hvert fall klart ett mål i sin gode periode. Det nærmeste var Jørn Henriksen med sitt skudd i tverrliggeren og Mats Håkon Karlsen med en heading på blank goal.

L/Ks lag: Vegard Samuelsen; Mats Håkon Karlsen, Uno Nesvik, Frank Nilsen, Kristoffer Fagerborg; Stian Kviteberg, Trond Egil Larsen, Stig Roar Hansen Rognli, Ole Oskar Ross; Dan-Håvard Johnsen, Øyvind Garfjell.

Innbyttere: Lars Wikbo (utespiller), Rune Larsen og Jørn Henriksen.