Maktdemonstrasjon på Polleidet

Postet av Lyngen/Karnes IL den 9. Aug 2006

Nordreisa hadde som ventet ikke ærend på Polleidet i kveld. 5-0 var i hvert fall ikke et mål for lite.

Selv om Nordreisa ikke er noen målestokk for tiden, klarte L/K å spille godt sammenhengende i 60 minutt i kveldens utsatte kamp på Polleidet. Selv om det gikk en halvtime før L/K klarte å score bak en svært så opplagt NIL-keeper, så var det bare ett lag på banen fra avspark til langt ut i andre omgang.

L/K kjørte til tider powerplay på et svekket Reisa-lag som hadde hurtige John Anders Logje som eneste trussel på topp. Sjansene haglet men det måtte en corner til for å få mål. André Fagerborgs innlegg fluktet i lengste hjørnet via Frode G. Larsens hode. L/K fortsatte stormløpet og det var særdeles fortjent da Steffen Dreyer satte inn 2-0. Unggutten Øyvind Garfjell (16) seriedebuterte fra start på venstrevingen og var til tider svært så frisk. På 2-0 målet slo han inn på vakkert vis. Rune Kristiansen møter på første og stusser ballen videre bak i feltet. Der kommer Steffen og setter ballen sikkert i mål. 2-0 til pause.

Andre omgang starter med at samme Dreyer setter ballen over for åpent mål etter å ha avansert forbi keeperen. Dreyer gjorde imidlertid ting godt igjen da han er nest sist på Lasse Hausners mål etter 48 minutter. Angrepet var av den pene sorten der innbytter Rune Lillevik møter ballen fra spissplass og slår ut til høyrevingen Rune Kristiansen. Han avanserer til dødlinja før han legger ut i feltet igjen til Steffen. Han slår videre til Hausner på bakerste stolpe og furuflatingen, som hadde en kjempekamp i dag, feier inn 3-0 på et fullstendig utspilt NIL.

Etter en times spill begynte L/K å ta foten av pedalen, uten at det ble så veldig mye dårligere av den grunn. Etter å ha spilt konsentrert og riktig i 60 minutter begynte man å gjøre ting vanskeligere, og enkeltprestasjonene kom litt i veien for lagspillet. Men målene kom likevel. Et nytt ornermål ble satt inn av Rune Lillevik på bakerste stolpe etter 65 minutter, og to minutter før slutt kommer nok en pen scoring. André Fagerborg tar et raskt frispark på midtstreken og slår Rune Kristiansen rett igjennom. Han tar ballen på hel volley og pirker ballen på goalgettervis i lengste hjørnet. Flott mål!

Mange gode på L/K i dag. Imponerende av spillerne å holde trykket oppe så godt og så lenge mot en dårlig motstand. Trener Dan-Håvard Johnsen holdt likevel en knapp på stopper Tor Arne Larsen - som ryddet opp i stor stil og holdt konsentrasjonen oppe i samfulle 90 minutter. Samspillet med ad-hoc stopperkollega André Fagerborg gikk også bra.

* Med seieren i dag er L/K tilbake på andreplassen på tabellen, ett poeng foran Fløya og fire poeng bak TIL 2. Alle topplagene har nå spilt 13 kamper.

* Stian Amundsgård sto over med tre gule kort mot moderklubben. Han er klar igjen til bortekampen mot TUIL 2 kommende mandag.

* Nordreisas beste prestasjon var vel egentlig å stable på beina et lag - spesielt ettersom kampen kolliderte med en juniorkamp. Trener Trond Hallen måtte riktignok trekke i trøya etterhvert, men kampen ble i hvert fall gjennomført på anstendig vis. Reisa har flere gode spillere som også viste seg fram på Polleidet, blant andre spissen Logje og midtbanespilleren Ruben Kristiansen, men laget er ikke godt nok for TiTo-serien i år.

I de to andre TiTo-kampene i kveld vant Senja 3-1 over Bardu, mens TUIL 2 vant over Finnsnes.

L/K - Nordreisa 5-0 (2-0).

1-0 Frode G. Larsen (29), 2-0 Steffen Dreyer (40), 3-0 Lasse Hausner (63), 4-0 Rune Lillevik (65), 5-0 Rune Kristiansen (88)

Dommer: Ragnar Dahl, myndig og god

Gult kort L/K: Freddy Skogvang.

L/Ks lag: Jørgen Vik; Jens Georg Løvland, Tor Arne Larsen, André Fagerborg, Freddy Skogvang; Frode G. Larsen, Lasse Hausner, Tom Jørgen Gangsø; Øyvind Garfjell, Steffen Dreyer, Rune Kristiansen.

Innbyttere: Rune Lillevik for Øyvind Garfjell, Mats Håkon Karlsen for Steffen Dreyer, Ole Remi Hausner for Tom Jørgen Gangsø.