Klubbrekord på Polleidet

Postet av Lyngen/Karnes IL den 20. Sep 2008

L/K slo Skognes 17-1 i ettermiddag.

Det ble riktig så målrikt på Polleidet i ettermiddag. Kaptein Steffen Dreyer førte an i et 90 minutters stormløp mot Skognes og L/K stoppet ikke før de hadde satt 17 baller bak lyngsværingen Daniel Karlsen i Skognes-målet.

Skognes stilte uten reserver, og fikk i tillegg en spiller skadet mot slutten av første omgang. Utgangspunktet før kampen var tøff nok, og det sto 7-0 til L/K da Skognes-spilleren ble skadet. Da ble det ikke akkurat lettere å stå imot raske L/K-spisser.

L/K stilte med en ultraoffensiv 3-3-4-formasjon i dag. Øyvind Garfjell og Ole Oscar Ross spilte på flankene, og ble etter kampen beskrevet av Skognes-trener Kim Larsen som de raskeste vingene i divisjonen. Det var nok ingen som kranglet på den vurderingen etter første omgang. Ross satte inn 1-0 allerede etter tre minutter og siden så ikke L/K seg tilbake.

L/K skal ha ros for å ha holdt både intensiteten og tempoet i kampen oppe gjennom samfulle 90 minutter. Tempoet var høyt i det meste L/K gjorde, og det bidro mye til at seieren ble så stor. Når det blir såpass mye rom og tid som det ble på Polleidet i dag, er det lett å ta de gale valgene. Men 17 mål sier sitt om et skjerpet og konsentrert L/K-lag i store deler av kampen.

Nå ble verken assists eller målsjanser talt, men vi anslår at L/K scoret på minst 70 prosent av målsjansene. Kanskje er tallet høyere.

Med seier for både Fløya og Skjervøy i dag, avanserer ikke L/K vesentlig på tabellen. Finnsnes er i det minste bak oss på tabellen nå, etter at vi pyntet på målforskjellen. Fortsatt er det Skjervøy som har kontroll på feltet og kampen på Polleidet neste helg blir således et rimelig interessant oppgjør...

* Steffen Dreyer har med sine seks mål i dag scoret 16 seriemål og tyve mål totalt i år.

* Den gamle klubbrekorden, 11-0 mot Finnsnes 2, kan du lese mer om her! I den kampen scoret Trond Olsen fire mål.

Målene kom slik:

1-0 3 min: Ole Oscar Ross får ballen servert av Steffen Dreyer, forøvrig etter at Skognes først har en sjanse. L/K kontrer og det ender med et pent Ross-skudd i lengste.

2-0, 12 min: André Fagerborg og Steffen Dreyer tar kort corner. Steffen knaller ballen i lengste hjørnet.

3-0, 24. min: Andreas Løvland spiller Steffen Dreyer igjennom.

4-0, 31. min: Dagens vakreste. Bernhard Blom slår Frode G. Larsen fri på venstrekanten. "Kelner" Larsen serverer ballen til Rune Lillevik på bakerste. Han scorer på hel volley fra syv-åtte meter.

5-0, 34. min: Andreas Løvland setter igang en kontring. Slår Øyvind Garfjell pent igjennom. Garfjell har en autostrada å boltre seg på og setter enkelt inn sitt første for dagen.

6-0, 35. min: Steffen Dreyer gjør alt selv og scorer sitt tredje for dagen.

7-0, 40. min: André Fagerborg finner Steffen Dreyer med en pen pasning. Dreyer bruker fart og styrke til å forsere Skognes-forsvaret.

8-0, 46. min: Lillevik header inn på bakerste.

9-0, 50 min: Dreyer raider på sin høyreside og slår inn til Garfjell. Scorer fra kloss hold.

10-0, 54. min: Fagerborg spiller fri Dreyer på høyresiden. Hardt skudd i lengste.

10-1, 57. min: Skognes får det obligatoriske trøstemålet. L/K-forsvaret klarer ikke å stoppe Skognes-spiss, som til slutt spiller fri Per A. Øye. Han får en enkel jobb.

11-1, 64. min: Andreas Løvland kommer løs på høyresiden. Inn til Lillevik, som sklidetakler inn sitt tredje mål i dag.

12-1, 65. min: Dreyer på nytt løs på høyresiden. Slår inn til Lillevik, som legger tilbake til Garfjell. Han bruker venstrefoten.

13-1, 68. min: Innbytter Rune Kristiansen nyter godt av nok et Dreyer-raid på høyresiden. Kristiansens første seriemål i år fra kort hold på bakerste.

14-1, 83. min: Nok en gang er Dreyer løs på høyresiden. Han finner Garfjell på lengste, og avslutningen sitter hardt opp i nett-taket.

15-1, 84. min: Rune Lillevik står plutselig alene i feltet og kan knalle inn sitt fjerde for dagen og sitt 144. A-lagsmål for L/K.

16-1, 85. min: Steffen Dreyer får ballen inne i feltet og kan score sitt sjette for dagen - hans 80. A-lagsmål for L/K

17-1, 88. min: Uegoistisk av Øyvind Garfjell. Spiller Rune Kristiansen på blank goal og Kristiansen kan sette inn sitt 39. A-lagsmål for L/K.