Garderoben er åpnet igjen

Postet av Lyngen/Karnes IL den 24. Sep 2008

L/K slipper pressen til i garderoben igjen.

L/K besluttet i forrige uke å stenge garderoben for pressen. Beslutningen har vakt oppstyr - mer oppstyr enn det som var ønskelig fra L/Ks side.

Stengte L/K-garderober rammer i praksis én journalist - Framtid i Nords Arne Teigen. Tirsdag hadde derfor A-lagets trener Dan-Håvard Johnsen, Leder for fotball senior i L/K Torbjørn O. Karlsen og Teigen et møte på klubbrommet på Polleidet. Målet med møtet var å snakke ut, skvære opp og få saken ut av verden.

Uten å gå nærmere inn i detaljene i saken, så er klubben og avisa enige om å legge garderobesaken bak seg og fortsette med "business as usual". Slik det nå har utviklet seg, har det blitt en tap-tap-situasjon for begge parter og derfor er det til fordel for alle parter at vi nå er enige om å sette en strek over det.

Det betyr at L/K-garderoben ikke skal være forbudt område for journalister etter at L/K har spilt kamp, selv om L/K selvsagt forbeholder seg retten til å stenge garderobedøra for noen minutter i spesielle situasjoner. Det har da også Teigen uttrykt forståelse for.

L/K, med trenerne Dan-Håvard Johnsen og André Fagerborg i spissen, ønsker nå å ha fokus utelukkende på det sportslige fram mot den uhyre viktige Skjervøy-kampen lørdag. Klubben ønsker ikke flere episoder i denne saken.

Les forøvrig Framtid i Nords sak her.