L/K 2 - Fløya 2 3-2:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 25. Jun 2012

Sterk seier for rekruttene
Berget tre poeng med heroisk innsats på slutten.

L/K 2 slo Fløya 2 3-2 på Geitnes i kveld. L/K 2 ledet fortjent 3-1 til pause etter en sterk førsteomgang. Ingenting å si på innsatsen i andre heller, men laget ble etter hvert presset tilbake på banen og hadde det ikke vært for en alldeles glimrende comeback-keeper Erlend Strand så hadde nok seieren røket.

L/K kom under 0-1, men kom sterkt tilbake i første omgang. Først ved André Fagerborg, som har sonet sin tre kampers karantene på A-laget (men som måtte gå ut med skade i første omgang). Fagerborg var først på returen etter at Jonas Samuelsen hadde skutt i stolpen fra skrått hold etter å ha rundet keeperen. Martin Strand løp igjennom og satte inn 2-1 rundt 10 minutter før pause mens Robin Wikbo Samuelsen scoret 3-1 på overtid i første omgang.

Fløya vant 2. omgang 1-0 og hadde på overtid en avslutning i tverrliggeren i tillegg til tidvis massivt press. Men Vegard Bjørn Olsens gutter holdt ut og dermed ble det en ny trepoenger.

Liten kuriositet: I andre omgang fikk brødrene Martin (som også hadde en god kamp i dag) og Erlend Strand, lillebror Sivert Strand inn på banen. Artig med tre brødre på samme lag!

Etter at André Fagerborg og også Stig-Roar Hansen Rognli hadde gått av banen, spilte L/K med superungt lag - med Jan Robin Bjørn (22) som eldstemann.

L/Ks lag: Erlend Strand; Henning Skogvang, Jan Robin Bjørn, Hans Roar Karlsen, Stig-Roar Hansen Rognli; Oskar Leiros, André Fagerborg; Robin Wikbo Samuelsen, Aleksander Elveslett Slettli, Martin Strand; Jonas Samuelsen.

Innbyttere: Sondre Jensen, Sivert Strand, Magnus Wikbo Samuelsen

Dommer: Tor André Einebakken Nilsen, Furuflaten