TiTo-serien: Og så var vi elleve

Postet av Lyngen/Karnes IL den 14. Mai 2024

Mandag kom den endelige beskjeden om at Storelva har trukket laget sitt fra 4. divisjon.

Nyheten om at TiTo-laget fra Kvaløya slet med å fortsette i divisjonen kom før helga, da kampen mellom L/K og Storelva ble utsatt på ubestemt tid fordi Storelva var i prosess med å trekke seg. Mandag kom den endelige beskjeden fra Troms fotballkrets at kvaløyværingene trekker laget og dermed er det bare elleve lag igjen i TiTo-serien.

Det er trist at Storelva har måttet gå til det skrittet å trekke laget - attpåtil midt i sesong. Det skjer ikke ofte på kretsens høyeste nivå og vi føler med Storelva, som jo har vært et særdeles bra TiTo-lag de siste sesongene.I media har klubben signalisert at de vil prøve å komme tilbake i Troms-fotballen og det håper vi at "Elva" klarer.

Nå går 4. divisjonen videre med 11 lag. Storelva blir satt til null poeng og blir liggende sist på tabellen. De lagene som har spilt, og vunnet mot Storelva, mister poengene og det slår faktisk heldig ut for L/K på tabellen - i den grad man skal se på den såpass tidlig i sesongen. L/K rykker faktisk opp til 8. plass på tabellen ettersom både Krokelvdalens og Kvaløyas eneste poeng har kommet i form av seire over Storelva.

Samtidig vil Storelva automatisk ta sisteplassen i TiTo-serien og dermed den første nedrykksplassen, hvilket betyr at nedrykkstriden blir bittelitt mindre skummel i år. Skulle alle 3. divisjonslagene fra Troms (Skjervøy, Fløya og Ulfstind) klare seg, samtidig som TiTo-vinneren vinner kvaliken, så er det bare Storelva som rykker ned fra 4. divisjon Troms i år.

Tabellen i TiTo per 14.05: