Håkon tar over L/K-skuta

Postet av Lyngen/Karnes IL den 28. Jan 2020

L/K har trenerløsningen klar for 2020.

Håkon Norberg (27) blir spillende hovedtrener for Lyngen/Karnes i 2020-sesongen.

Norberg får med seg fjorårets L/K-trener Oskar Leiros som assistenttrener - med hovedansvar for Lyngen-gruppa. Hjelpetrenere blir Øyvind Garfjell og Stig-Roar Hansen Rognli. Samtlige ligger an til å også være spillere.

Skånlendingen Norberg spilte 2019-sesongen i Krokelvdalen, og har også spilt for Medkila og Burfjord i tillegg til moderklubben Skånland. Han har trenererfaring fra både Burfjord og Skånland, tross ung alder. Han sier at det klaffet godt med en trenerjobb i L/K nå.

- Hele pakka tiltalte meg. Det passet fint nå å ta en trenerjobb. Det er en god erfaring i ung alder, sier Norberg.

Norberg har samboer fra Lyngen og ser slett ikke mørkt på å oppholde seg mye i Lyngen.

- Det er klart at det har spilt inn i helhetsvurderingen. Jeg vil jo være endel i Lyngen i helgene og på sommeren, sier Norberg.

- Hva tror du om L/K i sesongen 2020?

- Det er litt tidlig ennå. Vi er midt i "Silly season" og spillere trener med absolutt alle klubber. Det er klubber som satser hardt, også i 4. divisjon, men L/K skal nok sparke godt fra seg. Jeg liker å vinne kamper og det skal vi gjøre i 2020, sier Norberg, som regner med at treneren Norberg kommer til å gi spilleren Norberg litt tillit.

- Ja, jeg satser på at jeg har noe å bidra med på banen også, sier 27-åringen, som har vært en profil i Troms-fotballen de siste sesongene.

L/K-leder Johnny Hansen er fornøyd med å endelig ha trenerløsningen på plass.

- Ja, det er vi. Vi får inn Håkon som har godt med erfaring og som har tilknytning til Lyngen. Han har erfaring som trener og er en fin fyr - og ikke minst en god spiller, sier Hansen, og fortsetter:

- Den totalløsningen som vi har på plass nå, gjør at vi også har med oss noen av våre rutinerte L/K-gutter. Det er også veldig viktig for oss.

L/Ks neste kamp er lørdag klokken 18.00 mot Storelva.