Tøff start på vintersesongen

Postet av Lyngen/Karnes IL den 20. Jan 2020

En bra omgang etterfulgt av tiårets dårligste i Skarphallen søndag.

Årets første kamp i Grand Cup kom litt tidlig på L/K - med en ung og litt tynn tropp som akkurat har kommet i gang mefellestreningene, og uten å være helt i mål med trenerkabalen. Sluttresultatet 7-2 til Kvaløya reflekterer det ganske greit. Det gjør også det faktum at L/K spilte en brukbar første omgang og hadde 2-2 til pause. L/K gikk sågar opp i ledelsen med en drømmescoring av Gard Grønvoll Sommerseth etter fem minutter. Skuddet fra nærmere 40 meter seilte inn i lengste kryss - et mål ikke mange vil klare å kopiere det neste tiåret i Skarphallen.

L/K spilte bra i denne perioden, men KSK tok etter hvert litt over og scoret to ganske kjappe mål midtveis i omgangen. Isak Kristiansen utlignet imidlertid seks minutter før pause med et plassert skudd fra 16-17 meter.

Andre omgang ble en nedtur for det unge L/K-laget. Tildels grove forsvarsfeil mot et aggressivt KSK-lag gjorde at L/K kom skikkelig bakpå - både spillemessig og resultatmessig. Pasningene gikk litt i hytt og vær, og offensivt begynte også kreftene å ta slutt etter hvert. Med bare tre mann på benken, måtte folk som var byttet ut, resirkuleres inn på banen igjen. Det kan fungere helt fint, men vi får likevel satse på at L/K kan stille med flere innbyttere i kampene framover.

* To 2002-modeller på scoringslisten i dag på et L/K med eldstemann på 24 (Oskar Leiros) og resten fra 20 år og yngre.

* Nordkjosbotns lovende keeper Andreas B. Løvland stod kampen for oss i Kristoffer Granås’ fravær. Han gjorde en god figur til tross for syv baklengs.

* Odin Sørensen debuterte på A-laget 14 år og 348 dager gammel! Kvalvikingen spilte en bra kamp og viste seg fram med både fart og styrke offensivt. Også Yehya Alsuleman (16) debuterte på A-laget i dag.

L/Ks lag: Andreas B. Løvland, Vebjørn Isaksen, Jørgen Skog, Oskar Leiros, Nasim Shirzad, Kristian Bjørn Hansen, Einar Skogheim, Gard Grønvoll Sommerseth, Kristoffer Hansen Holst, Isak Kristiansen, Odin Sørensen

Innbyttere: Tordar Eidet Karlsen, Benjamin Johansen, Yehya Alsuleman