Tap i sesongavslutningen

Postet av Lyngen/Karnes IL den 6. Okt 2007

En sjansefattig kamp på Polleidet endte med seier til Skjervøy og TiTo-fjerdeplass til L/K. Endelig versjon

SIK vant fortjent nok. Reidar Waage var den store forskjellen på lagene med sine goalgetteregenskaper. To ganger var han løs i L/K-feltet og to ganger hamret han ballen bak L/Ks Jørgen Vik.

L/K skapte lite i sin siste kamp for sesongen og klarte for første gang i år ikke å score på hjemmebane.

Etter fyrverkeriet av en 4-4 kamp på Skjervøy, var det kanskje lov å håpe på mer av det samme i serieavslutningen på Polleidet. Men om det var fire skikkelige målsjanser til hvert lag i løpet av denne kampen, så var det maks.

Før Reidar Waages første mål etter 15. minutter var det klassisk stillingskrig. Men Waage er ikke tungbedd når han får ballen servert aav L/K-forsvaret. Han avanserer ti meter og setter ballen sikkert i mål. Det gikk 15 minutter til før L/K skapte en skikkelig målsjanse. Da hadde kaptein for dagen Rune Lillevik to farlige headinger på kort tid. Den ble reddet av SIK-keeperen, mens den andre gikk like utenfor.

Andre omgang ble mer av det samme. SIK-spillerne gikk i krigen, alle som én, mens flertallet av L/Ks spillere så mer ut som militærnektere. SIK hadde ikke noe markant overtak og L/K var fullt med i kampen. Men det virket ikke som det ekstra L/K-giret ville slå inn denne kampen.

Etter timen scoret Reidar Waage på nytt etter frispark fra L/Ks høyreside og etter det var det egentlig ikke noe som tydet på at L/K skulle klare å komme tilbake. Selv om banespillet var jevnt fordelt fortsatte SIK å vinne de fleste duellene og spille med en helt annen innstilling enn L/K.

Dermed ebber kampen ut med 2-0 og en litt skuffende 4. plass er fasiten for L/K i årets sesong. I år har Senja rett og slett vært det beste laget i TiTo - bedre enn L/K. Da det ble klart at sesongens målsetning om TiTo-gull forsvant ut av synet for L/K med tapet for TUIL i Tromsdalen, gikk lufta litt ut av ballongen. Da er det egentlig ikke så interessant om man blir nummer to eller fire.

Det suverent mest positive med sesongavslutningen (i tillegg til den kakefesten i restauranten etter kampen, der også motstanderlaget, tradisjonen tro, var med) var 17-årige Ole-Oscar Ross' spill på høyrebacken. Ross, som er en kommende bauta på L/Ks midtbane vikarierte nærmest prikkfritt på backen i kapteinen Jens Georg Løvlands karantenefravær.

* Alexander Løvland Rygh (20) benyttet også sjansen for å seriedebutere for året med knappe ti minutter som spiss sammen med Rune Lillevik. Målet for Alex er nok helt sikkert å få mer spilletid til neste år.

L/Ks lag: Jørgen Vik; Ole-Oscar Ross, Mats-Haakon Karlsen, Tom-Jørgen Gangsø, Freddy Skogvang; Tarjei Hansen Gautestad, Morten Nilsen, Frode G. Larsen; Øyvind Garfjell, Rune Kristiansen, Rune Lillevik.

Innbyttere: Andreas Holm for Øyvind Garfjell, Alexander Løvland Rygh for Rune Kristiansen

Dommer: Bjørn Tore Haugen, Gluntan - god

Gule kort L/K: Rune Lillevik og Rune Kristiansen