L/K i 2010:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 20. Mar 2010

Flatvoll til L/K

L/Ks A-stall begynner å bli komplett.

Fredag kveld signerte nemlig reisaværingen Joakim Flatvoll (23) for Lyngen/Karnes.

Joakim kommer fra Skjervøy IK, der han spilte i 2009-sesongen for de blåhvite. Nå skal han trekke i L/K-trøya, og det er vi svært glade for!

Forhandlingene med SIK har pågått i et par uker og har hatt en fin progresjon. SIK skal ha kreditt for å ha vært smidig i forhandlingene, tatt i betraktning at Flatvoll faktisk hadde kontrakt ut 2011 med klubben. Det betød også at Flatvoll ikke kommer gratis til L/K, uten at vi skal gå nærmere inn på detaljene.

Joakim har gått gradene i Nordreisa og er faktisk den fjerde fra 87-generasjonen i NIL som spiller for L/K. Braaten-brødrene og Aleksander Helberg er de tre andre. Joakim er i først rekke tiltenkt å kjempe om en plass i forsvaret til L/K. Men den storvokste reisagutten kan med hell brukes til å "add som steel in midfield" - der han har spilt mye i Nordreisa.

Joakim var aktuell for L/K også før fjorårssesongen, men da valgte han altså SIK. I 2010 skal han for første gang ha hjemmebane vest for Lyngenfjorden.

Han har nådd å trene en gang med L/K allerede, men overgangen kom for brått til at han ble klar til å dra til Sortland med L/K denne helga. Dermed ser det ut til at Joakim får sin debut for L/K i tirsdagens match mot Senja i Skarphallen.

Med Flatvolls inntreden i L/K begynner stallen å bli komplett. I den 25 manns sterke stallen er det mange som kan gå inn og gjøre en fullverdig jobb på førsteelleveren. Samtidig har man beholdt et ungt lag, der eldstemann er Rudi Dreyer på 27 år. Mye rutine har forsvunnet i år også - i form av først og fremst Rune Lillevik, Tor Arne Larsen, Jens Georg Løvland og Torgrim Sollid - men klisjeen om at ungguttene har fått et år til på baken er særdeles gyldig for L/K.