L/K - Senja:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 23. Mar 2010

Tredje seieren på tre dager

L/Ks tredje kamp i løpet av tre døgn endte med ny seier.

Den tredje treningskampen mot FK Senja i vinter ble spilt i Skarphallen i kveld. Etter at L/K har trukket det lengste strået i de to første, var det ventet at Senja skulle bite skikkelig fra seg og vise divisjonsforskjell i dette oppgjøret.

Men til tross for at FK Senja hadde en overvekt av banespillet kampen igjennom (skal vi driste oss til å tippe en 58-42-fordeling) så var L/K fullt på høyde med 2. divisjonslaget tvers igjennom to omgangerkke . Sjansestatikken gikk nok i favør av det røde laget. I hvert fall er det lenge siden Senja har skapt så lite mot L/K-forsvaret som de gjorde i kveld.

L/K gikk ut i en 4-4-2-formasjon med Tarjei Hansen Gautestad i en fremskutt midtbanerolle bak de to spissene Morten Nilsen og Steffen Dreyer. Og det var et smart trekk av L/Ks trenerduo Lange/Johnsen. For Gautestad var virkelig god i første omgang. Han sa før kampen at han skulle score i dag, og det gjorde ham. Et flott forarbeid av Morten Nilsen førte til at dalingen fikk ballen servert på venstra 22 meter fra mål. Tarjei smurte til og ballen gikk inn i nærmeste hjørne.

2-0 kom fem minutter senere og denne gangen var Gautestad arkitekt. Han kommer seg fri litt inne på Senjas banehalvdel med en frekk tunnel og slår en presis ball ut til backfenomenet Øyvind Garfjell på løp opp venstreflanken. Øyvind kommer seg ikke uventet til dødlinjen og får lagt inn. Der har Espen Haugen kommet seg inn i feltet og lenangsværingen vender bort forsvarsspilleren og setter ballen i mål. Meget bra gjort.

I første omgang er det ikke mye Senja skaper på oss. Nyervervelsen Joakim Flatvoll spilte sin første kamp for L/K etter den ferske overgangen fra SIK og han spilte meeget bra sammen Mats-Haakon Karlsen i midtforsvaret. Den ene store sjansen Senja får, tar Jørgen seg av med en skikkelig feberredning.

Andre omgang startet rotete for begge lag. L/Ks keeper Jørgen Vik må kaste inn håndkleet og Senja lot sporty nok deres keeper fra første omgang, Marco Anelli, stå i L/K-buret mens Hans Henrik Johansen sto andre omgang for senjaværingene.

Senja fortsetter å trille ball, men er merkelig tamme framover. Etter 20 minutter setter L/K i gang et hurtig angrep. Anelli kaster til Morten Nilsen, som setter fart før han lekkert spiller spisspartner Steffen Dreyer fri. Han raider mot mål, runder keeper og setter ballen i det tomme buret. Mye kraft og vilje i det målet.

Etter 3-0 målet gjør L/K endel bytter på laget, men uten at helhetsinntrykket ble forringet nevneverdig.

Alt i alt en fortjent seier til Lyngen/Karnes, som stilte uten midtbanemotor Andreas Løvland i dag. Han tok det rolig etter trøkken han fikk i skuldra på Sortland i helga.

L/K - Senja 3-0 (2-0)

1-0 Tarjei H. Gautestad (29), 2-0 Espen Haugen (34), 3-0 Steffen Dreyer (66)

Gult kort L/K: Steffen Dreyer

L/Ks lag: Jørgen Vik; Andreas Holm, Mats-Haakon Karlsen, Jokiam Flatvoll, Øyvind Garfjell; Ole Remi Hausner, Ole Oscar Ross, Espen Haugen, Tarjei Gautestad; Steffen Dreyer, Morten Nilsen