God treningshelg - stygt vinterserietap

Postet av Lyngen/Karnes IL den 1. Mar 2022

Denne helge ble kontrastfylt for L/K-guttene og trener Markus Karlsen Skogheim.

For etter tre gode økter med rundt 20 mann i Lyngenhallen fredag og lørdag gikk laget på et sjokkartet 2-10-tap for Hamna - laget vi byttet plass med i divisjonssystemet i høst.

L/K fikk en dårlig start på kampen med to baklengs tidlig og selv om man innimellom var på høyden, så var det ikke tvil om hvem som var det beste laget i Skarphallen søndag. Spesielt defensivt var det veldig mye rusk, og kanskje ble også det offensive spillet litt preget av at det sto 0-3 etter 13 minutter. Det var i alle fall mange som spilte langt under sitt normale nivå søndag. Kanskje var tunge bein en del av årsaken, men det skal ikke være en unnskyldning. Uansett kommer det nye sjanser til å vise seg fram allerede til helga - mot Stakkevollan.

Lyspunktene var ikke så mange denne gangen, men det var like vel litt å henge på juletreeet. Først og fremst Kristoffer Hansen Holst, som sto over hele treningshelga på grunn av skade, men som på grunn av mange kampforfall stilte til start søndag. Han scoret to mål og var god for L/K i denne kampen. To nye assist fra Mathias Sørum noterer vi oss også.

Gledelig også å se nyankomne Yngve Kristiansen, og ikke minst den gamle L/K_kjenningen Aleksander Skatland i L/K-drakt. Begge har tatt overgang fra Stakkevollan og blir verdifulle for oss denne sesongen. I tillegg kommer en annen L/K_kjenning, Marco Mathisen, over fra Nordkjosbotn, noe som helt klart vil styrke oss offensivt.  Bodøværingen Kristiansen blir et nytt bekjentskap for L/K-publikummet, og vil nok gjøre seg bemerket med innsats og fart langs venstresiden. Han var med på alle øktene i Lyngenhallen og viste seg også fram i Skarphallen søndag. Velkommen til l/K til alle tre!

L/K hadde lånekeeper Ole-Petter Jacobsen mellom stengene søndag. Til tross for ti innslupne, sto Jacobsen en god kamp og hadde mange solide redninger.

* L/K stilte uten spillere som Kristian Bjørn Hansen, Sigve Ringbakken og Jørgen Skog mot Hamna.

* Einar Skogheim rundet 90 kamper for moderklubben, mens Kristoffer Hansen Holst spilte sin 70. kamp for L/K.

L/K fra start: Ole-Petter Jacobsen (lån, Skarp), Oskar Leiros, Aleksander Skatland, Joakim Berg Bjørklund, Vebjørn Isaksen, Einar Skogheim, Yngve Kristiansen, Gabriel Wikbo-Larsen, Marco Mathisen, Mathias Sørum, Kristoffer Hansen Holst

Innbyttere: Ian Harper, Marcus Christensen, Håkon Fossmo, Mika Johnsen, Gard Grønvoll Sommerseth

Gule kort L/K: Yngve Kristiansen, Marco Mathisen

Rødt kort L/K: Ian Harper (to gule)

Dommer: Tom Erik Johannessen - god.