Gullstandard fra Jan-Robin og 7-2 mot Ringvassøy

Postet av Lyngen/Karnes IL den 9. Mar 2020

Det var endel gode L/K-prestasjoner i 7-2-seieren over Ringvassøy, men kampen vil for alltid huskes for Jan-Robin Bjørns fantastiske volleymål.

L/K vant overbevisende mot 5. divisjonslaget Ringvassøy i vinterserien søndag i Skarphallen. L/K ledet 4-1 til pause og vant til slutt altså 7-2 etter to scoringer hver av Jan-Robin Bjørn og Stakkevollan-prøvespiller Mathias Sørum og én hver av Håkon Norberg, Øyvind Garfjell og Kristian Bjørn Hansen.

Det var sistnevnte som satte inn L/Ks første mål - etter 11 minutter spill. Markus Karlsen Skogheim og Vebjørn Isaksen sto for forspillet ute på høyresiden, der Skogheim hæler ballen til Isaksen, som spiller igjennom Kristoffer Hansen Holst. Han går til dødlinja og slår ut i feltet til Kristian Bjørn Hansen, som klinker ballen i mål fra 8-10 meter.

RIL kommer tilbake i kampen etter et dårlig tilbakespill som blir snappet opp og omsatt i mål, men L/K skulle snart ta føringen i matchen igjen - og denne gangen for godt. Først løper Mathias Sørum igjennom på en flott stikkball fra spillende trener Håkon Norberg etter 25 minutters spill og setter ballen sikkert i langhjørnet. Og 11 minutter senere er det duket for Nasim Shirzad-show på venstrekanten. Shirzad var virkelig i fyr og flamme denne kampen og hadde like før et vilt raid der han driblet fire-fem mann. Men neste forsøk endte i tellende resultat når venstrebacken tar seg forbi flere spillere på nytt og ender opp helt inne i straffefeltet. Der slår han ballen med utsiden av høyre til Mathias Sørum, som fra kort hold dunker ballen opp i nettaket.

Jan-Robin Bjørns første scoring for dagen kom etter 41 minutter etter en flott assist av mannen han har spilt fotball med siden 90-tallet, nemlig Øyvind Garfjell. Garfjell slår en presis pasning på bakerste stolpe og der er Bjørn på plass og 4-1 til pause.

Det første RIL gjør i andre omgang er å plukke opp et nytt løst tilbakespill fra L/K-forsvaret og score sitt andre og siste mål i kampen. L/K og Øyvind Garfjell svarer umiddelbart og etter en times tid skal Garfjell få assist på et Jan-Robin Bjørn-mål til - selv om assisten kommer litt i bakgrunnen av selve målet. Jan-Robin møter en kort corner fra Garfjell, under press fra en RIL-forsvarer. Bjørn er først på ballen, vipper ballen over hodet på forsvareren og tar så ballen på hel volley med venstre og klinker den høyt opp i lengste hjørne. Et helt fantastisk mål som den målfarlige stopperen kan leve lenge på!

Målet kan du forøvrig se på framtidinord.no (ca. 3.35.20 ut i sendingen)

Spillende trener Håkon Norberg scorer også et flott volleymål etter 67 minutter etter at RIL-forsvaret kåler det til for seg selv. Og det ble kampens siste mål.

L/K slipper ikke RIL til allverden i andre omgang, men Kristoffer Granås må i aksjon noen ganger likevel. Redningen 10 minutter ut i andre omgang på et skudd fem-seks meter var av den høyst imponerende sorten - og klassisk Granås.

Etter en tung start på vinterserien har L/K nå tre seire på rad - med 17 scorede mål. Fortsatt endel rusk i maskineriet, men det kommer seg.

* Prøvespiller Mathias Sørum scoret to mål i denne kampen også - i likhet med forrige kamp. Dermed har den L/K-aktuelle spissen fire mål på to kamper i L/K-trøya.

* Spillende trener Håkon Norberg har scoret i alle sine kamper for L/K. Mot RIL spilte han midtstopper i større deler av kampen, men satte likevel sitt femte mål på fire kamper.

* Markus Karlsen Skogheim spilte sin 110. kamp for L/K søndag.

L/Ks lag: Kristoffer Granås, Nasim Shirzad, Håkon Norberg, Jan-Robin Bjørn, Vebjørn Isaksen, Oskar Leiros, Kristian Bjørn Hansen, Markus Karlsen Skogheim, Kristoffer Hansen Holst, Øyvind Garfjell, Mathias Sørum

Innbyttere: Isak Kristiansen, Tordar Eidet Karlsen, Aleksander Larsen

Gult kort L/K: Markus Karlsen Skogheim