To tomålsscorere i storseier

Postet av Lyngen/Karnes IL den 25. Feb 2019

Jonas Samuelsen og Kristoffer Hansen Holst scoret to mål hver i vinterserie-oppgjøret mot Indre Kåfjord/Manndalen søndag ettermiddag.

Det ble en komfortabel seier for L/K mot 5. divisjonslaget fra nabokommunen. L/K ledet 3-0 relativt tidlig i første omgang og til slutt ble det 5-1 til ungguttene  rødt og blått.

Jonas Samuelsen brukte få minutter etter overgangen fra Furuflaten til å score sitt første mål for L/K på ganske nøyaktig fire år. Sigve Ringbakken var hovmester på den scoringen.

- En fantastisk ball fra Sigve, slår Jonas Samuelsen fast.

2-0 sto Ringbakken selv for - hans første A-lagsmål for L/K. Målgivende av Benjamin Johansen. Jonas Samuelsen var på hugget igjen på 3-0. Denne gangen sto Hans Roar Karlsen Øvergård for forspillet og Jonas for en tap-in fra kloss hold.

- En retur fra keeper som jeg setter inn fra nærmest død vinkel ute til venstre for mål, sier Jonas selv om sitt 10. mål i L/K-trøya totalt.

De to siste målene sto Kristoffer Hansen Holst for. 0-4 kom etter 37 minutter etter nok et flott gjennomspill av Sigve Ringbakken mens Christian Karlsen sto for målgivende for Holsts andre for dagen. 17-åringen fra Lyngseidet er nå toppscorer for L/K i vinter med fire mål.

IKIL/MUIL hadde sine tilbud i andre omgang og klarer også å redusere til 4-1. Jonas Samuelsen oppsummerer kampen slik:

- Helt OK kamp. Til tider spiller vi godt, men vi mister styringen en periode i 2. omgang. Vi gjør noen feil som vi vil bli straffet for i 4. divisjon. Men alt i alt en grei kamp mot en motstander som ikke var all verden, sier Jonas.

* Sindre Nyseth debuterte for A-laget til L/K - som innbytter. Hurtigtoget fra Stigen er en del av den solide 2000-generasjonen til L/K og spilte B-lagsfotball i fjor.

* Jonas Samuelsen og Hans Roar Karlsen Øvergård gjorde comeback på A-laget. Samuelsen L/K-debuterte i 2009, men har spilt for Furuflaten de siste tre sesongene. Øvergård debuterte for A-laget til L/K i 2011, men har siden spilt for Furuflaten inntil fjorårssesongen - da han tok overgang tilbake til L/K. Han spilte imidlertid kun på L/K 2 i fjor.

* 17 mann i sving i dag - samtlige fra Lyngen. Jonas Samuelsen eldstemann i troppen i comebacket sitt.

L/K fra start: Andrè Waage, Hans Roar Karlsen, Jørgen Skog, Erlend August Gamst, Nasim Shirzad, Vebjørn Isaksen, Benjamin Johansen, Christian Karlsen, Sigve Ringbakken, Robert Kristiansen, Jonas Samuelsen.

Innbyttere: Kristoffer Hansen Holst, Robert Kristiansen, Mathias Krag Lind, Joakim Berg Bjørklund, Sindre Nyseth og Richard Koch

L/Ks målscorere: Jonas Samuelsen 2, Kristoffer Hansen Holst 2, Sigve Ringbakken