Oskar klar for spillende trener-jobb

Postet av Lyngen/Karnes IL den 31. Des 2018

Ny trener: Sigmund Forfang er glad for å få sambygdingen Oskar Kleveland Leiros med på laget.

Oskar Kleveland Leiros (23) er tilbake i rødt og blått. Dermed har trenerkabalen i Lyngen gått opp.

23-åringen fra Mellomjord kommer tilbake til moderklubben etter et par sesonger i Nordkjosbotn og får nå ansvaret for treningene i Lyngen i tospann med den mer rutinerte Dan Håvard Johnsen. Leiros skal selvsagt også bidra ute på banen og L/K får dermed også en dynamisk midtbanespiller tilbake i sine rekker.

Leiros debuterte for L/K allerede som 15-åring og står med 87 kamper og seks mål for L/Ks A-lag. At han nå også skal ha en trenerrolle, kommenterer Leiros på følgende måte:

- Jeg er både spent og motivert til å prøve meg som trener, og håper gutta som er Lyngen er motivert til å sette igang i januar og villig til å trene hardt, så vi har et godt utgangspunkt til vårsesongen.

Leiros unge treneralder til tross så blir han blant de aller eldste i treningsgruppa i Lyngen - en gruppe som i hovedsak består av unggutter i alderen 15-21 år. Leiros, som var kaptein på et NIL-lag som kom over L/K på tabellen og slo oss i begge seriekampene, sier han gleder seg til å bidra på banen for L/K igjen.

- Etter noen fine år i NIL, så blir det fint å være tilbake for å bidra på og utenfor banen for Lyngen/Karnes igjen. Jeg er sikker på at L/K kommer til å gjøre det bedre enn i fjor, sier Leiros.

Sigmund Forfang, leder i L/K Fotball, har tro på løsningen med Leiros som spillende assistenttrener:

- L/K er veldig fornøyd med at Oskar er tilbake i L/K. Han vil i tillegg til å være spiller gå inn i trenerteamet og spesielt ha ansvaret for å lede treningene i Lyngen sammen med Dan Håvard. Det er veldig hyggelig at en av våre egne unge spillere går inn og tar treneroppgaven for seniorgruppa. Sammen med ringrev og mentor Dan Håvard har vi tro på at dette er ei god løsning for 2019-sesongen, sier Forfang.

Den totale trenerløsningen, inkludert Tromsø-gruppa, er ikke på plass ennå. Men her regner man med en løsning de nærmeste dagene.
I mellomtiden ønsker vi Oskar Kleveland Leiros lykke til både på og utenpå banen i 2019 og samtlige i fotballfamilien et godt nytt år!