Fantastisk snuoperasjon med ti mann

Postet av Lyngen/Karnes IL den 20. Sep 2006

L/K snudde 0-3 til 4-3 seier mot Ishavsbyen ikveld.

Etter en svak første omgang lå L/K under 3-0 på kunstgresset i Tromsdalen. L/K i en 4-5-1 formasjon fikk tidlig trøbbel mot hjemmelaget. Det første målet kom etter 23 minutter signert Andreas Rørnes. Etter 34 minutter dobler Håvard Ottesen Ishavsbyen sin ledelse. Et mål av Kim Hundstad rett før pause gir L/K et særdeles vanskelig utgangspunkt foran andre omgang.

Etter 65 minutter blir Rune Lillevik utvist og kampen virker da tapt for L/K sin del. To minutter etter utvisningen scorer Steffen sitt første mål for dagen og gir L/K fornyet håp om poeng. Nettopp Steffen skulle vise seg å bli en viktig mann for L/K idag. Etter 83 minutter reduserer  innbytter Øyvind Garfjell til 3-2. Ishavsbyen ser ut til å sikre seg tre poeng, men i det 90. minutt dukker nevnte Steffen opp og utlikner til 3-3.

Tre-fire minutter på overtid avgjør Steffen kampen med sitt tredje mål for dagen. Han sikrer L/K tre meget viktige poeng i kampen om sølvmedaljene i TITO-serien.

L/K trenger nå bare ett poeng for å sikre seg andre plassen på tabellen, en plass som kan gi to kvalik-kamper senere i høst.

Laget til L/K: Jørgen Vik, Tom-Jørgen Gangsø, Rune Lillevik, Frank Nilsen, Freddy Skogvang, Jens-Georg Løvland, Vegard Berg Johansen, Lasse Hausner, Rune Kristiansen, Steffen Dreyer og Frode Larsen.

Innbyttere: Øyvind Garfjell, Stian Kviteberg, Lars Johnsen.

Gult kort: Frode Larsen

Rødt kort: Rune Lillevik

Dommer: Stig Are Sørensen, god.